Doktor Donald Abrams Röpörtajı

Onkolog Dr. Donald Abrams UCSF
Dr. Donald Abrams UCSF Osher Merkezi hastanesinde 1977’den beri onkolog olarak çalışıyor. 2003 yılında Dr. Andrew Weil ile tanıştıktan sonra sağlıklı yaşlanmayı destekleyen tamamlayıcı tedavilerle ilgilenmeye başlamış.

Saşlıklı yaşlanma alanına nasıl geçiş yaptınız?

En başta kendim bu aşamadan geçiyorumdum, yaşlanıyorum. Ama özellikle bu alana ilgimin başlaması 2003’de Kolorado’da Dr. Andrew Weil’in bir konferans konuşmasını dinlememle başladı. Özellikle yaşlanmaktan ruhsal anlamda bir uyarıcı ve büyümeyi teşvik edici olarak bahsetmesi, sözlerindeki bilgelik beni etkiledi. Kendi kendime ben de bunu yapabilmek istiyorum dedim.

Sizin görüşleriniz ve yönteminizin farkı ne?

Gençlik yönelimli bir toplumda yaşıyoruz. Kültürümüzde oldukça fazla zaman, enerji ve iş gücü yaşlanmayı durdurmaya harcanıyor. Oysa yaşlanma doğal ve gerçekte güzel bir süreç ve insana değer katıyor. Bu kültürde genelde yaşlandıkça daha iyi kıvama gelen şarap, peynir ve servi ağaçlarını yaşlılarımızdan daha fazla takdir ediyoruz. Meşhur Stradivarius kemanları gibi müzik enstrümanları bile zamanla daha değerli ve mükemmel hale geliyor. Bu şekilde yaşlanmak isterim.

Bir onkolog olarak kanserli hastalarla çalışıyorsunuz. Kanser teşhisinden sonra insanların yaşlanma konusuna bakış açısı değişiyor mu?

Bir çok kişi yaşadığı ve yaşlanabileceği için şükran duyuyor. Amerika’da 12  milyon kanser sağ kalanı var. Zıt kelimeler gibi gelebilir ama kanserden sonrada sağlıklı bir şekilde yaşlanmanız mümkün.

Yaşlanmayı kabullenmede en zor şey nedir?

Sanırım kayıplar. Yaşlandıkça hem fiziksel hem de beyinsel fonksiyonlarımızı yitirmeye başlıyoruz. Hızımızı kaybediyoruz. Esnekliğimiz, çeviklik ve vücudumuzda bir zamanlar sahip olduğumuz rahatlığı. Ve tabi ki kayıp vücudumuzun ötesine de uzanıyor. Yaşlandıkça yakınlarınızın kaybını görmeniz daha olası. Ve tabi ebeveynlerinizi yitiriyorsunuz. Kayıplara alışmak zor ama zamanla biraz daha kolaylaşıyor. Belki de yaşla birlikte hayatın kendisinin sahip olduğunuz en değerli şey olduğunu anladığınız için.

Nasıl yaşlanmalı?

Benim için kilit, beslenme, spor ve beyniniz. Bununla kastım hayatınızda stresi kontol etmek, beyninizi aktif tutmak, yeni şeyler öğrenmeye devam etmek, sosyal olarak hayata tutunmak, vücut ve kafanızın esnek olması. Ben 60 yaşına geldiğimde yogaya başladım.

Yaşlandıkça doktorluğunuz değişim geçirdi mi?

Evet daha mütevazi oldum. Gençken herşeyi bildiğimi zannederdim. Yaşlandıkça aslında ne kadar az şey biliyorum farkına vardım.  Genç bir doktor olarak bu işi sadece bilim olarak görüyordum şimdi doktorluğun bir sanat olduğunun farkındayım.

Yaşlanırken yapılması gereken en önemli şeyler nedir?

Mutlaka anti-enflamatuar bir beslenme yöntemi benimseyin. Bol meyve ve sebzeden oluşan. Besinleri doğal gıdalardan alın, hap takviyesiyle değil. Buna tabi ki istisna durumlar olabilir. Örneğin 50 yaş sonrası cilt ve deri gereken D vitaminini üretemiyor bu nedenle takviye gerekebilir. Kalsiyum ve magnezyumda destek alınabilir çünkü kemiklerimiz zayıflıyor. Tabi ki rezistans egzersizleri kemikleri sağlam tutmak için çok önemli. Tavsiye edebileceğim diğer bir ürün omega-3 yağ asitleri çünkü pek çok insan yeterli soğuk ya da derin dip balığı tüketemiyor.  

Son sözünüz?

Gençken akıllı olabilirsiniz ama bilgelik yaşla gelir.

Kaynak:


Hiç yorum yok: