Poziflere Odaklanmak -Bir meme ca hikayesi


Holly
Holly Bailey 2012 Kanada Meme Kanseri Vakfı CIBC koşusuna katıldı, orada yaptığı ilham verici konuşmayı sizlerle paylaşıyoruz.

30 Aralık 2011 meme kanseri olduğumu öğrendim – 26 yaşındaydım.  Ne söylenebilir? Hayat durdu. Şoktaydım çünkü çok gençtin ve ailemde başka meme kanseri hikayesi yoktu.

Kanser olabileceğime ihtimal bile vermemiştim. Önemsiz bir kist herhalde diye düşündüm. Bu size ders olsun  – kaç yaşında olduğunuz hiç önemli değil! Sizi endişelendiren bir durum varsa mutlaka doktora kontrole gidin!

Kitleyi  2011 Eylülde buldum ama ultrasona gitmem Aralığın 22sini buldu. Ertesi gün biyopsi istediklerinde yolunda gitmeyen birşeyler olduğunu anladım. Ama hala meme kanserini konduramıyordum. 30 Aralıkta neticelerimi almak için doktorumun ofisine gittim. Sabah ilk randevu bendim o zama anladım.

Doktor sonuçları söylediğinde ağlamaya başladım – Evre 1 derece 3 agresif meme kanseri. Sonra herşey çok çabuk gelişti. Ocakta lumpektomi ameliyatı yapıldı ve ameliyat sonrası kemoterapi ve radyasyon. Kim derdi ki ameliyat işin en kolay kısmı olacak? Tek düşündüğüm saçlarımı kemoda kaybetmekti.

Tedavi boyunca farklı duygulardan geçtim. Almam gereken bir sürü bilgi vardı ve bazı günler üzerimden kamyon geçmiş gibi hissettim. Bazı günler bıkkındım ama asla kızmadım. Hem kime kızacaktım ki! İyi ve kötü herşeyin başımıza bir nedenle geldiğine inanıyorum kendi durumumun negatiflerine odaklanmak kolaydı. Ama en baştan pozitif olumlu şeylere odaklanmaya karar verdim.

 
Aile ve arkadaşlarıma söyledikten sonra teşhisimi facebookta da paylasştım ve inanılmaz mesajlar aldım! Bana güzel dileklerini yollayanlar, yardım önerenler, sevgi ve güzel düşüncelerini bana gönderenler. Kendimi nasıl hissettiğimi anlatmama yardım eden ve bu hastalık hakkında gençlerde de olacabileceği hakkında farkındalık yaratmamı sağlayan bir ortam oldu sosyal medya. Sayfamda tedavi aşamaları ve resimlerimi paylaştım.

4 kür kemo ve 3 etap radyasyon sonraso 5 haziranda tedavim bitti. Normal yaşantıya dönmemin kolay olamdığını fark ettim. Normal neydi? Tek bir kelime, “kanser,” hayatımı sonsuza dek değiştirmişti. Bunun güzel bir değişim olmasını sağlamak ve kanser araştırmalarına kullanılmak üzere bağış toplamak ve farkındalık yaratmak istedim. Burada olduğum ve sevdiğim şeyleri yapabilmeye devam ettiğim için çok şanslıyım.

Bugün mutlulukla ben kanser sağkalımcısıyım diyorum. Bu koşuya kendim ve kanserden dolaylı yada dolaysız etkilenen herkes adına ve şu an aramızda bulunmayan kaybettiklerimiz adına katıldım.  

Bana destek veren ve vermeye devam eden herkese çok teşekkür ediyorum!!

Holly
Kaynak:

Hiç yorum yok: