İlk Teşhis Konulduğunda Multipl Myelom (Kemik İliği Kanseri) --Ayşin Aksu


Nisan sonu Mayıs başları tam hatırlamıyorum. Sol kolumun altında yalnızca hapşırdığım zaman bir acı duymaya başladım, önemsemedim ben onu. Diğer kolumda 3-4 yıl öncesi olan kas yırtığı gibi sandım. Kullanmamaya çalıştım kolumu, arada da ağrı kesiciler kullandım hiçbir sağlık görevlisine danışmadan. Taa ki 21 Kasım’a kadar. 3-4 gün geceleri sol tarafıma yatamaz olmuştum çünkü. Her gün erteledim. Bugün son sınıflara dersim var, konuları erken tamamlamalıyım, çocuklarım geri kalmasınlar, sonra kalan günlerde de bol bol soru çözerim vb. nedenlerle gitmedim doktora. 21 Kasım da da son saate kadar dersime girdim. Okuldan çıkarken karar verdim bugün doktora gideyim diye ama o kadar çok fikir değiştirdim ki. Her trafik ışığında önce hastane tarafına sinyal veriyor sonra vazgeçiyordum. Veee hastanedeydim. 

Mememde bir şey var diye düşündüğüm için genel cerraha gittim. Elle meme muayenesi yaptı doktorum. Ele gelen kitle yoktu. Yaşınız 45 o nedenle ultrason ve memografi öneririm dedi. Önce istemedim sonra kabul ettim. Sonuçlar çıktığında mesai saati çoktan bitmişti. Sol kolumun altında bir şey görülüyordu ama tomografi çekilmesi öneriliyordu. Memede hiçbir şey yoktu. Sonucu gören doktorum hemen acil girişi yaptırarak tomografi çekimi yaptırdı. Sonuçları ertesi gün aldım: Sol 3. Kaburgamda 3.5-5.5 cm. ebatlarında kitle. Önce ameliyat önerdiler bir üniversite hastanesinde. Ancak ameliyat öncesi yapılan tetkiklerde troit değerlerim normal çıkmadı. Endokrin servisi de o gün çalışmıyordu. Pazartesi için gün alındı. Ameliyatımı yapacak olan doktor beklemememizi özel bir hastanede endokrin servisine gitmemizi önerdi. Özel hastanenin hem endokrin hem de göğüs cerrahından randevu aldım. Göğüs cerrahı olan hekim ameliyatın çok kolay olduğunu ama öncesinde bir HEMATOLOJİ uzmanının sonuçlarımı değerlendirmesi gerektiğini söyledi. Hemen kabul ettim. 

Hematolog hikâyemi dinledi, sonuçlarımı inceledi. “Sizde kan sonuçlarınıza göre bir hematolojik hastalık var gibi görünüyor ancak kesin teşhisi kemik iliği biyopsisi yaparak konulabilir” dedi. Onun da dediğini kabul ettik ama bu hematolojik hastalık ta nedir, nasıl bir hastalıktır. Demek aklımıza bile gelmedi. 

Sonuçlar bir hafta sonra 3 Aralıkta çıktı: Multipl Myelom (Kemik İliği Kanseri) Ben bu isimde bir hastalığı ilk defa duymuştum. 

Doktorum birkaç tetkik daha yaptı. PET çekildi. (Başka organlarda da metastaz var mı belirlemek içinmiş sonra öğrendim.) 5 Aralıkta ilk kemoterapimi aldım. Kemoterapi nedir? Neden bu tedavi uygulanıyor? Başka tedavi seçenekleri var mıdır? Bu süreçte nasıl davranmalıyım? Ailem bana nasıl yardım edebilir??????????????????????? 

Hiç bu soruların yanıtını almadan, hatta aramadan ilk kemoterapimi aldım. Her gün ailem ya da arkadaşlarım arıyordu bulantın var mı, nasılsın diye. Hiç birimiz de bilmiyorduk ki yan etkileri birkaç gün sonra ortaya çıkacak. Bu yan etkiler de ilaçlar ile yok edilebilir. Yeter ki bunların neler olduğunu bilelim ve buna da hazır olalım.

Ayşin Aksu 

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Can öğretmenim Aysun AKSU; öncelikle geçmiş olsun diyor; cesaretinizi, azminizi, olgun ve bilinçli, dirençli mücadelenizi kutluyorum! İnanıyorum ki içinizdeki bu sözle ifade edilmesi zor yaşam sevinciyle yeneceksiniz bütünüyle sözü geçen rahatsızlıklarınızı ve siz kazanacaksınız; yüreğinizde sevgi, inanç, güven ve tutkuyla yaşama arzusu varken! Allah' ın daima esirgemesin inayetini sizden...