Kariyer danışmanı kanserin nüksetmesini mizahla karşılıyor --Çeviri: Pınar Söylemez




Joel Driver eğer genç yaşta kanser olmasaydı, farklı bir insan olurdu. 15 yıl remisyonda yaşadıktan sonra yeniden kanserle savaşa başlayan Driver, şimdi öncekinden daha iyi olduğunu söylüyor. Sosyal olmayı, eski filmler izlemeyi ve bilardo oynamayı seviyor.
İnsanların kanser geçmişi ile ilgili herhangi bir şey bilmeden önce onu insan olarak kabul etmelerini istiyor.

15 yıl sonra nüksetme şoku
Kırık burnu için tedavi olurken,15 yaşında tiroid kanseri tanısı konuldu. Kasım 2008’de kanserin beynine, böbrek, dalak, karaciğer ve omurgaya, yayıldığını öğrendi. Ancak ne kanser ne de tedavisi onu yavaşlattı.
Driver, şu an Austin Texas Üniversitesi'nde bir kariyer danışmanı, ve nüksü önelemek için ağız yoluyla alınan araştırma safhasında bir ilaç kullanıyor.
Almanya'da doğan Driver, ailesini Idaho’ya,sonra İngiltere ve son olarak Florida'ya taşıdı. "Hayatım heyecan verici oldu. Dünyadaki bir çok kültürü deneyimleyerek sizin sadece kitaplarda okuduklarınızı gördüm. Bu deneyim hayatıma yeni bir bakış açısı vermeme yardımcı oldu."

Spor yaralanması endişe yaratır
Atletik biri olarak, bir çok kez burnunu kırdı, fakat 15’inde basketbol yaralanmasından sonra, bir doktor boynunun büyüklüğü ile ilgili endişelerini dile getirdi. Lenf düğümleri, nefes borusu ve göğüs kafesinde Tiroid kanseri bulundu.18 saatlik yorucu bir ameliyata dayandı,yaşayabilmesi beklenmiyordu.
‘’Ailem pek  çok zor kararı almak zorunda  kadlı. Doktorlar yüzdelere  odaklıydılar ve annem onlara pozitif olmalarını çünkü benim  moralli olmam  için buna ihtiyacım olduğunu söyledi.
‘Doktorların ellerinde parçalanan ses tellerimden birinini kanser sarmıştı’

Kilise korosunda şarkı söyleyen Driver şimdi arabada şarkı söylemekte bile zorlanıyor.
Ama o olanlar için pişman olmadığı konusunda ısrar ediyor. "Kanser eğlenceli değil, ama üstesinden gelmek insana iyi geliyor."

Kaybedilen zamanı telafi
Yakın bir aile daha yakın hale geldi.’’Kardeşim, babam, annem ve ben çok iyi arkadaşız ve yalnız geçirdiğimiz zamandan çok daha fazlasını beraber geçiriyoruz’’diyor Driver.

15 yaşındaki hayatta kalma öyküsünü tanrıya ve ailesinin güçlü inancına borçlu olduğunu düşünüyor. O, mümkün olduğunca hızlı büyümeyi isteyen ciddi bir çocuktu fakat hastalık ona yeni bir bakış açısı verdi.’’Hayat hakkında çok heyecanlıydım ve kaybedilen zamanı telafi etmek istedim’’
Tümörleriyle pazarlık yaptı.’’Onlarla bir anlaşma yaptım:’kabadayılık yapmadığınız sürece iyiyiz ama eğer çizgiyi aşarsanız arkanızdan geliyorum’'
1993 ve 2008 arası, Driver düzenli kontrollerini yaptırdı. Sonra kasım 2008’de, kanserinin beyin, böbrek, dalak, karaciğer ve omurgaya sıçradığı söylendi. 2009 Ocak’ta  beyin ameliyatına girdi.’’Ameliyattan uyandığımda Neil Diamond’ın ‘Coming to America’ şarkısnı söylüyordum çünkü bu tür şeylerle mizah ile uğraşmalısınız’ diyor.

Kanser onu tarif etmez

Kariyer danışmanlığı işi Driver’ın  şefkatli ve ilgi çekici doğası için mükemmel bir seçim kendisini başka bir şey yaparken hayal bile edemiyor. Bu iş her gün ona değişiklikler sunuyor ve insanların nasıl geliştiğini öğrenmek için izin veriyor.

En sevdiği söz, "Umut sahip olduğunuz kalıcı olmayan bir duygudur’’ ona hayatın düzenli olarak değiştiğini hatırlatıyor.’’Kanser hayatımın önemli bir parçası ama kanser olduğumu hissetmiyorum’’ diyor. "Ben izlerini görüyorum, ama sağlıklı hissediyorum. Buna hak ettiğinden daha fazla önem vermek istemiyorum. İnsanların akıllarında bir kişi olarak yer etmek istiyorum’’diyor.
Kaynak:




Hiç yorum yok: