Bir Kolonoskopi Hikayesi -- Hakan Reisoğlu




Doktorunuzun tavsiyesi ile ve tarama amaçlı gereken kolonoskopilerinizi yaptırın ihmal etmeyin demek yerine bin nasihatten daha etkili olan generalimiz Hakan Reisoğlunun hikayesi ve sözleri ile baş başa bırakıyorum sizleri.


Zamanı geri alabilme şansım olsa 2002 bahar aylarına dönmek isterdim. 2002nin o günlerinde ne mi oldu? Hayatımın en kötü en berbat kararını verdim. Şu an bile o günleri hatırlarken kendime kızıyor yaptığım hatanın büyüklüğünü daha iyi anlıyorum.

Barsaklarımdan gelen bir kanamayla Haseki hastahanesine gitmiştim. Yapılan tetkikler ve muayene sonrasında uzman dahiliyeci ileri derecede hemoroidimin kanamaya sebep olduğunu söylemişti. Ya ameliyat olacaktım ve ya sıkı bir perhiz ve ilaçlarla devam edecektim.

Uzman bu durumumu anlattıktan sonra yanıma yeni asistan olmuş bir doktor geldi ve ne olursa olsun tedbir amaçlı kolonoskopi yaptırmam gerektiğini başka şeylerde çıkabileceğini söyledi. Bense zaten yapılan tuşe muayenenin ezikliği (genç ve cahil dönemlerimdi) ile mahrem yerlerime bir hortum kamera vs bir şey sokturmayacağımı söylerek ret etmiştim. Şimdilerde çok ama çok iyi anlıyorum yaptığım cahilliği ve aptallığı seneler sonra o uzmanın koyduğu teşhisin hemoroid değil polip olduğunu ve müdahale edilmezse kansere çevirdiğini bizzat yaşayarak ve organlarımı kayıp ederek öğrendim.

Son 3 senede hatırlayamayacağım kadar kolonoskopi oldum bir ton eziyet çektim ve şimdide bir protez ile yaşıyorum. Aklıma ne zaman gelse bu olay verdiğim bu en berbat karar için kendime kızıyorum. Şimdi elimde olsa zamanı bir tek kere geri alabilecek olsam o günlere dönüp o asistanı dinleyip kolonoskopi yaptırırdım.

Ve şimdilerde zaman zaman olduğu gibi aklıma geldiğinde gözlerim dolup boğazıma bir şey düğümlenmezdi.

Hakan Reisoğlu

Kolonoskopi:

Kalın bağırsağın sakinleştirici ilaç (sedasyon) veya anestezi altında bir fiberoptik kamera ile monitör altında incelenmesi işlemine kolonoskopi adı verilir. Kolonoskopi işleminden bir gün önce hastaya müshil ilacı verilerek bağırsak temizliği veya bağırsak hazırlığı yapılır

Kolonoskopi tetkiki sırasında kanamaları durdurmak, polip adı verilen ve sıklıkla iyi huylu olan urlar alınabilir, iltihabi bağırsak hastalığı, bağırsak (kolon) kanseri, veya rektum kanseri, belirlenmesi halinde parça alınabilir.

kaynak: vikipedi

2 yorum:

Sunar Can dedi ki...

Eşim kanamaları hemoroid olduğunu sanıyordu.Ta ki karnında hafif fakat rahatsız edici bir sancı olana kadar.Doktora gitttiğinde acilkolonoskopi istendi,acil ameliyata girdi ama kanser bütün
bağırsaklarını,Karaciğerini sarmış,9 saat ameliyattan sonra önce felç geldi sonra beyin ölümü gerçekleşti ve yoğun bakımdan çıkamadan kaybettik.Bütün kan tahlillerini, prostat tahlillerini çok kısa zaman önce yaptırmıştık.Ama o zaman kimse kolonoskopi yaptırın demedi mi yoksa eşimde Hakan Bey gibi çekindiğinden mi bana söylemedi bilmiyorum ama herşey bir ayın içinde oldu.Şimdi kim hemoroidim var derse hemen kolonoskopi yaptırın demekten kendimi alamıyorum.

Unknown dedi ki...

Basiniz sag olsun sunar hanim. Kadin ve erkek 50 yasindan itibaren kolonoskopi doktorunuzun belirledigi araliklarla yaptirilmali.