Kemoterapi Umut Damlaları -- Merve Erden


Kısaca bilgimizi edinelim.Kemoterapi (KT) basitçe kanserin ilaçlarla tedavisi demektir. KT’de kullanılan ilaçlar Kanser hücrelerinin büyümesini ve çoğalmasını önleyerek onları hasara uğratırlar. Genelde bu tip ilaçlar birlikte kullanıldıklarında etkileri daha fazla olduğundan KT kürleri birden fazla ilaç içerir.

Kanserin tipine ve evresine göre KT kanseri tedavi etmek; yayılımını önlemek; büyümesini yavaşlatmak; vücudun diğer kısımlarına yayılmış kanser hücrelerini öldürmek ve kanserin bazı belirtilerini iyileştirmek amacıyla uygulanır. Bazı durumlarda KT tek tedavi seçeneğidir, ancak genelde cerrahi ve/veya radyoterapiye ek olarak kullanılır. Hastalığı önlemesinin yanında yan etkisi olarak en çok bileneni şaç dökülmesidir. Kemoterapi kelimesi eminim hepimizin hayatına ummadık anda girmiştir.Benim için öyle oldu.

Doktorumla kemoterapi hakkında yaptığım konuşmayı asla unutmam.Yan etkileririni bana söylediği, başıma gelecekleri söylediğinde çok soğuk kanlıydı doğrusu, bütün doktorlar mı böyleydi acaba merak ediyorum doğrusu. Aslında ilk aldığım anı düşünüyorumda aslında ben onunla yeniden hayt bulmuştum. Belki kiminiz şu an saçmaladığımı düşünüyor ama gerçekten ben kt ile yaniden hayat buldum. Aylarca süren ağrılarım, acılarım sona ermişti artık. Damlalara baktım ve "ne kadar kötü olabilirsiniz ki "dedim. Sonuçta kutsal bir amaçları vardı iyileştirmek gibi. UMUT DAMLALARI olmalıydı onlar.

Yol arkadaşlarıma göre kemoterapi;

*Cem Serdar K;ben kemoş dıyordum :):)

*Esma A.;çok şey ifade ediyor. *Gülşen T.;güçlü korkusuz ve düşmanı yok eden yürekli savaşçı askerlerim....

*Zümra Ş.;bir daha adini dahi duymak istemedigim sey...

*Alev H.;ben kemocan derdim ..muhteşem bir ilaç bence olmazsa olmaz .

*Heran P. ;onlar minik ninjalar, içerde kötü adamlarla savaşıp, kazanıyorlar..

*Feti A.;Zehir ama bize değil bizim askerimiz olmuş oluyor.

*Yasemin C.;Bitanecik kahramanım canım babamı hatırlatan binlerce kelimeden biri...

*Hülya Ç.; içimizdeki düşmanla mücadele etmesi için damardan verilen zehir gibi dost askerler diyorum.

*Gökçen Ç.;Mide bulantıs.

*Gökhan G.;kemo hayattir

*Belgin M.;Zehir tadinda şifa....bulantı,halsizlik,yogun bakimlar vs...ama bizlere olmazsa olmazlardan.. Saçlarımız dökülecek,içimiz dışımıza çıkacak,boğazımızda yaralar çıkacak,yemek yiyemeyeceğiz,sinirli olacağız bağırıp çağıracağız .Kimimiz yaşadık belki yaşıyoruz bunları ama kim emek vermeden mutlu sona ulaşabilir ki? Unutmayın bunlar geçici olaylar dayanırsak, savaşırsak sevgi ile, umut ile başarırız,başardık, başarıyoruz ,başaracağız... Güzel Günler Bizi Bekler

Merve Erden:)

Hiç yorum yok: