Lindsay'nin Tedavi Yolculuğu --Çeviri: Tuğba Elif Ufat

27 gibi genç yaşımda, Ekim 2008 de teşhisim konuldu. Ilk teşhisim ki yanlış teşhis olarak değiştirildi akciğerden kaynaklanan hipertansiyondu. Acilen toparlanıp hastaneye gittik ve bana Tarceva ilacının başlatildığı yere ki işe yaramamıştı.

Florida daki evime döndüğümde kemoterapiye başladım. Kemoterapim 3 farklı ilaçtan oluşup 21 günde bir, bir hafta veriliyordu tedaviye cevap veriyordum fakat hala çok hastaydım. Sonunda doktorum çok genç olmam ve sigara kullanmamamdan dolayı tümörümü mutasyonlarını test ettirmek adına Bostona göndermeye karar verdi.

Bir çok test ve hayır cevaplarından sonra doktorumdan ALK mutasyonu olduğuna dair iyi haberler aldım. Denver ya da Boston da klinik deneme için seçenek sunuldu ve ailem Denver da yaşadığı için Denver ı seçtim. Yaptığım en iyi seçimdi.



Denver da Colorado üniversitesinde muhteşem doktorumla tanıştım. Crizotinib adı verilen faz 1 aşamasındaki ilacı uyguladı. 4 ay sonunda 4. Evre olan akciğer kanserim vücudumun hiç bir yerinde kalmayacak şekilde geriledi. 1,5 yıl sonra ilaca cevap vermem durdu ve LDK 378 adı verilen başka bir faz 1 klinik çalışmadındaki ilaca başladım. 1 yıl çok güzel cevap verdi fakat sonra bazı ilerlemeler gözlendiği için bu ilacı da bırakmak zorunda kaldım.

Şu anda geri döndüm ve Zalkori adı verilen onaylanmış ilaca devam ediyorum ve şu an her şey iyi gidiyor. Gelecek hafta bir Kemoterapim daha var ama ben kendimi muhteşem hissediyorum ve hayatımı Colorado Üniversitesi ve doktoruma borçluyum. Klinik çalışmalar ve hedefe yönelik terapi ilaçları akciğer kanserinde hayatta kalmanın geleceği olacak!!!!

Inanıyorum ki bu paylaşımım sayesinde bir farkındalık yaratıp ve bütün akciğer kanser hastasına tümörlerini test ettirmelerini rica ediyorum. Tümörünüz siz farkında olmadan mutasyona uğramış olabilir ve daha iyi yaşam kalitesi sunan hedef terapilere yönelik ilaçlarla hayatınızı kurtarabilirsiniz. Ben bunun yaşayan bir kanıtıyım.
Kaynak:

http://www.nationallungcancerpartnership.org/t-blog/blog-entry/lindsay-gomes

Hiç yorum yok: