İçimizden Biri Nurşen Karadeniz --Röportaj: Ebru Tontaş

1) Sizi Nurşen Karadeniz'i ilk gÜnden beri sevgi dolu, çok duyarlı ve cocuklarla ilgili pek çok güzel organizasyonda öncülük ederken tanıyoruz. Kendinizi biraz anlatır mısnız?


Aslında Nurşen İnce karadenizime aşık olduğumdan karadeniz .... ordu perşembe 20 mayıs 1970 doğumluyum. 4 kardeşim anne baba orduda yaşıyor. 1991de evlendim 1993 te Tuğçem oldu yani ben anne oldum..

2003 şubatında evliliğimi sonlandırdım ve kızımla başbaşa muhteşem bir hayatın içinde iken 2004 14 nisanında ansızın hastaneye yattık.. Ve aslında yaşam yeni başladı ama bu yaşam başka bir yaşam .. hüznün mücadelenin ve şimdi ne olacak diye düşündüğüm gecelerin ardında güne gülerek ağlayarak hayatla dalga geçerek 9 ayımızı geçirdik ilk bahar yaz sonbahar kışı gördük ...

Ben uyandığım her güne kızımın gülüşünü görerek başlıyorum resmi karşımda ona günaydın çirkinim ben kalktım diyorum ve onu mutlu edeceğime söz veriyorum onunla yaşadıklarım çok güzeldi.

Geçmişte güzel anılar bırakalım ben torunlarıma anlatacağım derdim ... ama kısmet olmadı ben kullanıyorum güçlü olmak sa onun bana dediği bir sözdü.


2) Hep umut var mesajlarinizda nasil aydinlik bakiyorsunuz gune, nasil bardagin hep dolu tarafina odaklaniyor sunuz?

Bakmayın siz benim kuru bir yaprak gibi sallandığıma... Köküm sağlamdır sarsılsam da kopmam dalımdan... Öyle kolay değil rüzgarın önüne kapılıp gitmem... Son ana kadar vazgeçmem yaşamaktan... Ne fırtınalar koptu benim hayat dallarımda.... Hiç birinde vazgeçmedim umutlarımdan... İçimde kıyametler kopsa da... Ben baharıyım yarınlarımın, Çiçek açarım her kışın ardından..

3) Kitabinizi okumayi merakla bekliyoruz.nasil tepkiler aldiniz okuyanlardan?

Kitabım çıkınca karadenize gittim orda çok yaygın olunca bu hastalık öncelikle onlarla paylaşmak istedim. Aldığım tepki ilk bakış üzülerek sonrası takdir ederek ilk okul mezunu beni kitap yazmam onlara çok garip geldi çoğunda acılı bir anne sonrasında ne yapabiliriz diye yardımcı olan insanlar…

Yıllar sonra kitabımı tesadüf alıp okuyan dostlar 19 mayıs tıp fakültesi hastanesinde tıp bayramı yeni mezun doktorların nette kitabımı bulup beni davet edip lösemili çocuklara nasıl yaklaşılır sunumu inanılmaz onurluydu dahada güçlendim kitabım bana kızım istediğini yerine getirmek için bir sebeb ve mutluluk hayata tutunma amacımı ortaya çıkardı .. Onun anılarııyla anmak ve bana güçlü olmayı öğreten bir yol oldu tepkilerle birlikte.....

4) Karadenız sevgısı ve sevdanızı anlatır mısnız?

Karadeniz  AŞK Karadeniz huzur Karadeniz kuş sesi yaprakların hışırtısı mis gibi kokusu .. karadeniz huzur bulduğum yeşili hızrçın dalgası kuşların farklı sesi gözümü kapatım mis gibi kokusunu içime çekip dalmak .sabahları sakin ve masmavi denizin kenarında yürümek bir bankta oturup çayını yudumlamak hep özlediğim hiç doyamadığım kavuşunca sevdam bitecek dediğim benim karadenizim .. meyvesi yemekleri yaşama tutunmaya çalışan güçlü insanları ormana karışıp doğanın bize sunduğu herşeyi ... karadeniz bende muhteşem AŞK VE ÖZLEM....

5) Harika! Ve son soru kanserle dans ailesine ne soylemek istersiniz.

Kanserle Dans ailesi benim içinde bir aile. Ne yaşadıklarını hissediyorum ve bana güç ve mutluluk veriyorlar. Severek devam ettiklerini yaşama tutunmak için sebebleri olduklarını biliyorum... Ne yapabilirim nasıl yanlarında olabilirim diye çok şeyler düşünüyorum inşallah ki yaparım  sizin sayfanıza katıldığım andan itibaren ben daha da kendimle barışığım dilerim ki kimse üzülmesin dilerim ki içinden gelen her anı yaşasınlar. Biraz uzun yazarak sizi yordumsa lütfen kusuruma bakmayın inanın ne geliyorsa elimden yapmaya hazırım ve mutluyum ... Sizlerle olmak onur benim için sevgi ve sağlıkla kalın ...
 
Beni acılı hatırlamayın ben mutlu ve güçlüyüm  birazda deli ...

Cok keyıflı bir sohbet oldu bu koca yurekli kadını ve tugcemizi biraz daha tanımak. Teşekkür ederiz.

 

Hiç yorum yok: