Kanserli Arkadaşınıza Yardım Rehberi Bölüm 2

Suleika Jaouad

Suleıka Jaouad'ın yazısının 2. bölümüyle birlikteyiz. 

5- Kendinize iyi bakın. 

Bunu çok duyarız. Hastaya bakan kişilerin de gereksinimleri var. Özellikle beslenme çok önemli. Ayrıca egzersiz, her gün yürüyüş hem beden hem ruh sağlığınız için gerekli.  En önemli noktalardan biri yeterli uyumak.  Unutmayın kendinize iyi bakmazsanız başkasına yararınız dokunmaz.

6- Bana cevap yazmasanda olur.

Kanser olduğumu öğrendigim günden sonra bir çok mektup ve kart aldım.  Mesajlar bana sevgi ve pozitif enerji verdi ve yanlız olmadığımı hissettirdi. Ama inanın cevap verecek enerjim yoktu.  Bunu göz önünde bulundurup hasta olan arkadaşınıza cevap yazmasına gerek olmadığını hatırlatabilirsiniz.

7- Kendinizi oyalayın.

Kanserle şakalaşın demiyorum herkesin hassasiyeti farklı ama bazen dedikodu,gulunecek bir espiri ve ya guzel bir film seyretmek ruhunuza iyi gelebilir. Serum torbaları ve sürgüler arasında bazen gülecek birşey bulabilmek durumun ciddiyeti ve absürdlüğünü dengeleyebiliyor. Arkadaşınıza müzik, dergi, hikaye ve güneş ışığı getirin.

8- Aktivist olun

Kemik iliği nakli yapılan biri olarak ilik bankasına kaydolan ve hastalığım hakkında bilgi edinen arkadaşlarım beni çok duygulandırdı. İlik bankasına kaydolun, kan verin bir bağış organizasyonuna ön ayak olun, kanser araştırmalarını destekleyin.  Bu ufak jestler kanserin  hem yakınınızdaki insanları hem de tanımadıklarınızı etkilediğini anladığınızın göstergesidir.

9- Ziyaretinizi kısa tutun.

Uzun ziyaret her zaman en iyi ziyaret demek değil. Ziyaretiniz aceleye getirmeyede gerek yok ama unutmayın hasta olan kişinin sizin kadar enerjisi yok.  Yorgunluk ve dinlenme ihtiyacı işaretlerine dikkat edin.

10- Seni seviyorum deyin. 

Arkadaşınıza ve aile bireylerine bunu söyleyeceğiniz bir zaman varsa iste şimdi o zaman. 

Sağlıkla kalın.
ET

Kaynak:
http://www.huffingtonpost.com/suleika-jaouad/cancer-advice_b_1290008.html

http://secretsofcancerhood.com/2012/02/21/10-ways-to-help-a-friend-with-cancer

Hiç yorum yok: