Kanserle Dans Ederken Doktorunuza Sorular

Soru sormak bir sanat. Hele kanser teşhisi sizin ya da yakınınızın hayatını bir anda  değiştirip hazırlıksız yakaladığında zor da bir iş.  Tedavi öncesi doktor randevularına giderken şöyle bir göz atıp fikir alabileceğiniz bir liste hazırladık, cancer.gov internet sitesinden.  Bu listeye soru ekleyip ya da cıkarıp elinizin altında bulundurabilirsiniz.  

Sağlıkla kalın,
ET


Kanserim Hakkında
Ne çeşit kanserim var?
Kanserimin evresi nedir?
Kemoterapi Hakkında
Neden kemoterapiye ihtiyacım var?
Bu kemoterapinin amacı nedir?
Kemoterapinin yararları nedir?
Kemoterapinin riskleri nedir?
Benim kanser tipimi tedavi etmek için başka yöntemler var mı?
Benim kanser tipimin standart tedavisi nedir?
Benim kanser tipim için herhangi bir klinik deneme var mı?  (Resmi onaylanmamış araştırma sürecinde bir çalışma)
Tedavim Hakkında
Kaç kür kemoterapi alacağım?
Her kür ne kadar sürecek?
Kürlerin arasında ne kadar zaman var?
Ne çeşit kemoterapi alacağım?
Bu ilaçlar nasıl verilecek?
Tedaviyi nerede alacağım?
Her tedavi ne kadar sürecek?
Tedavi için birinin beni getirip götürmesi gerekecek mi?
Yan Etkiler Hakkında
Tedavi süresince ne tür yan etkiler beklemeliyim?
Sonrasında ne tür yan etkiler beklemeliyim?
Bu yan etkiler ne kadar ciddi?
Bu yan etkiler ne kadar sürer?
Tedavi bittiğinde tüm yan etkiler bitecek mi?
Bu yan etkilerle başa çıkmak ya da hafifletmek için neler yapabilirim?
Bu yan etkilerle başa çıkmak ya da hafifletmek için siz nasıl yardım edebilirsiniz?
Bu yan etkilerle ilgili doktorumu ne zaman aramalıyım?



Kaynak:

http://www.cancer.gov/cancertopics/coping/chemotherapy-and-you/page3

Hiç yorum yok: