Beyin Tümörüm Tekrarlarsa Bir Daha Yeneceğim

2007'de  başladı baş ağrılarım. Küçük kızım daha 6 aylıktı ve henüz uyku düzeni oturmamıştı, ağrılarımı uykusuzluğa yordum. Nisan'da nörolojik muayene için aile doktorumuza gittiğimde herşey normaldi, rahatlamıştım.

Ama baş ağrılarım kötüleşerek devam etti. Stres ve endişeye bağladım bu sefer. Eylül'de tekrar nöroloğa gittim herşey yine normal gözüktü. Kasım'da
tomografi yaptırmaya karar verdim. 

Teşhisim ve ameliyat  

Çekilen MRI tümörün baş ağrılarımı çektiğim bölgede olduğunu gösterdi. 3 hafta içinde ameliyatım yapıldı, 3. evre anaplastik (kötü huylu) ependimoma beyin kanseri teşhisi konuldu. Ameliyat sonrası ilk iki gün çok zorlu geçti. Çok korkmuştum.


İyi haberler


Tüm tümör temizlenmişti ve omurgaya yayılım yoktu ama başka tedaviler de almam gerekecekti. Ameliyattan 6 hafta sonra radyoterapim başladı. Saçlarım döküldü, balayında taktığım şapkayı takmaya başladım uğur getirsin diye. Harika bir yaz geçirdim.

Tümör geri döndü


Eylül'de çekilen MRI tümörün geri geldiğini gösterdi. Kemoterapiye başladım, Lapatinib ve Temodar kombinasyonu. Başta kendimi çok hasta ve yorgun hissettirdi.  

Aralık'ta tekrar MRI çekildi ve tümörün büyüdüğü görüldü.Doktorlar kullandığım ilaç kokteylini değiştirip Cisplastin isimli başka bir kemoterapi ilacına başlattılar. Ayrıca kan damarlarının büyümesini ve kanseri beslemeyi engellemeyi sağlayan Avastin isimli bir ilaca başladım.


6 ay sonra doktorumun müjdesi tümörün yok olduğuydu.3 yıldan beri de MRI neticelerim iyi.  


Kanser hayatımı değiştirdi

Teşhisten tedaviye kadar olan süreçte depresyonda hissettim kendimi. Kanserden dolayı görme yeteneğimin önemli bir kısmını yitirdim. İki gözümde yarı kör. Araba kullanamıyorum. Okumak için büyütülmiş karakterli yazılara ihtiyacım var.
Mesleğim avukatlığıda bıraktım. İşim için gerekenleri okuyamayadığım için. Eski çalışma arkadaşlarımla hala bağlantıdayım, sosyalleşmek bana iyi geliyor.

Teşhisten sonra en korktuğum kızlarımın büyümesini görememekti. Şimdi onları hergün okula ben götürüyor ve okullarında gönüllü olarak çalışıyorum. Daha önce vakit bulup yapamadığım pek çok şeye zamanım var. Yogaya tekrar başladım, fransızca öğreniyorum.

Kanser beni daha iyi bir insan yaptı. Daha kendime güvenli, yolunda gitmeyen birşey varsa üstesinden gelebilirim diye düşünüyorum.

Kıssadan hisse


"Asla vazgeçmeyin" -- Winston Churchill.

Her 6 ayda bir MRI sonuçlarını beklerken kendime telkinim "Eğer geri gelirse bir daha yenerim"

Ben başardım, başkaları da. Sizde yapabilirsiniz.

Kendinize izin verin, korkmaya, ağlamaya, herşey bitti demeye ve sonra tekrardan başlayın, ve harekete geçin. Doktorunuzla konuşun mümkünse ikinci bir görüş alın. Tedavinizle ilgili en doğru kararı vermeniz çok önemli.

Tedavim sırasında CERN derneğinin varlığından ve klinik deneylerden haberim oldu. Bu sayfayı sık sık ziyaret edip benim konumumda ependimomadan etkilenmiş diğer insanlarla paylaştım ve bağlantıya geçtim.

Sözlük
Ependimoma (ependimom, ependymoma) nadir görülen bir beyin tümörüdür. Beyin, kafatası içinde omurilik sıvısı denilen sıvının içinde denge halinde yüzer.. Ependimoma omurilik sıvısının geçtiği kanalların duvarını oluşturan ependima adı verilen hücrelere özgü bir tümör türüdür.  Beyinde ve omurilik kanalında rastlanır. Her yaşta hastada görülebilir. Çocuklarda en çok beynin arka kısmında beyincik bölgesinde bulunur.

Kaynaklar
http://www.cern-foundation.org/Default.aspx
http://www2.mdanderson.org/cancerwise/2012/08/if-my-brain-tumor-comes-back-ill-beat-it-again.html

Hiç yorum yok: