İçimizden biri 'Kahramanlarımız' Mini Röportajlar - Semra ERYILMAZ

Semra hanım, kanser olduğunuzu nasıl farkettiniz? Ögrendiginizde nasıl duygularla karşı karşıya kaldınız?

Hayatımda hiç sağlığa dair check-up yaptırmamıştım ta ki Şubat 2012’ye kadar. Son dönemde koltukta sızmalarım ve ağrılarımda artış olmuştu. Memedeki tümör check-up’ta ortaya çıktı. Hemen sevgili dostum genel cerrahi uzmanı Akif beyin yanına gittim. Teşhis doğruydu: meme kanseri. Önce babam, sonra annem şimdi de ben!
Babamı kaybetmiştim fakat şükür annem hayattaydı. Onunla çok uğraştığım için süreci biliyordum. Son dönemde çok yorulduğumdan yaradanın bana dur mesajıydı sanki bu. Çok şaşırmamıştım. Misafiri ağırlama zamanıydı şimdi!

Bu hastalık hayatınızda neleri etkiledi? Olumlu ve olumsuz olarak neleri değiştirdi?
Sanki daha duru bakmaya başladım HAYATA. İnsanlara artık pek güvenmiyorum sanki. Ama onları suçlamıyorum da galiba. Daha fazla sakinlik ve huzur ister oldum.

Peki yakın ve uzak cevreyle ilişkiler nasıl degişti?

Bazı kişileri hayatımdan çıkarmak istedim fakat çokta beceremedim. Neyi isteyip neyi istemediğimi daha net belirtir söyler oldum sanki. Etrafımdakilerin bunu duymadığını ya da duymak istemediğini farkettim. Tevekkülü hissettim içimde.


Bu sürecin en buyuk zorlugu neydi sizin icin?
Bu süreçte en büyük zorluk bence kemoterapi.anlatması zor bir süreç.Doğal beslenme ile ilgili sıkıntılar da oldu.Tedavini yan etkilerinin hafifletilmesi için tamamlayıcı tıp denenebilirdi fakat ben denemedim.

Nasıl destek aldınız? Size yardımcı olan kişiler, felsefeler, olaylar var mıydı?

Yaşam koçu arkadaşım beni iki kere ziyaret etti. Derinlere attığım tevekkül sıkıntılarla yüzleşmemi sağladı. Tasavvuf ve tevekkül bana kuvvet verdi. İlahi gücün insanın ayakta kalması için büyük kuvvet olduğuna olan inancım aldığım manevi kuvvetlerdir.


Kanserle Dans okuyucularına vermek istediğiniz bir mesaj var mı?
Bu hastalığı yaşayan herkes bilir ki zaman zaman ümitsizliğe kapılırız. Hastalıklar ruhların tekamülünü sağlamak için verilen sınavlardan biridir. Bir misafir ziyareti gibidir hastalık, biraz kalır ve gider. Gitmesi için görevini tamamlaması gerek. Biz kanallarımızı açalım yüreğimizi aşk ve sevgiyle dolduralım. Kötü olan da bizden kaçsın gitsin. Sevgiyle...
Semra ERYILMAZ
Istanbul

Hiç yorum yok: