İçimizden Biri Mini Röportajlar -- Pınar Topul


Pınar Hanım kızınız Sinem’e teşhis nasıl konuldu? Neler hissettiniz o an?


Sinemin bacağında başlayan bir şişlikle başladı dansımız. Biyopsi sonucu lenfoma olduğu anlaşıldı. Bacakta başlayıp karın bölgesi, kasık ve göğüs kafesinde kitleler olduğu anladık.
Kanser olduğunu öğrendiğimde şok oldum tek derdim bunu Sineme nasıl anlatacağımdı. Ağladım, bağırdım, günlerce uyumadım, yemedim. Sinemin tepkisi ise sadece ağlamak ve tedaviyi kabullenmek oldu.

Hayatınız nasıl değişti hem olumlu hem olumsuz yönleriyle?


Bu hastalık hayatımızda bir çok şeyi değiştirdi. Hayata sıkı sıkı bağlanmamızı birbirimize olduğumuzdan daha fazla destek olmamızı sevdiğimizi birbirimize daha çok söylemimizi sağladı.

Bize ölüm korkusunu, sevdiğinin elinden kayıp gitmesini duygusal anlamda inanılmaz korkular yaşattı. Lenfoma hakkında bilmediğimiz çok şeyi öğrendik. Beslenme alışkanlıklarımız değişti, bu hastalıkta enfeksiyonun önemini öğrendik. Sabretmeyi, umut etmeyi, asla umudu kaybetmemeyi öğrendik.

Yakın ve uzak çevreyle ilişkiler değişti mi?

Kızımın kanserle dans etmeye başlaması yakın ve uzak ilişkilerimiz tabiki çok etkiledi. İlk zamanlar yanına kimseyi yaklaştırmadım bile. Kalabalık alanlara sokmamaya çok dikkat ettim. Sürekli maske kullandı kalabalık yerlerde ve toplu taşıma araçlarında. Kemoterapi zamanlarında özellikle, Sineme bakmaya gelmek isteyenleri kabul etmedim. Çok yorgun ve ağrıları oluyordu. Lise sona başlamıştı okuldan aldım dersaneya gidiyordu ordanda aldım doktorumuzun tavsiyesiyle.

Bu süreçte en büyük zorluk ne oldu?

Bu süreçte yaşadığımız en büyük zorluk Sinemimin çektiği ağrılar ve saçlarının koparcasına dökülmesiydi. Hala gözümün önündedir o saçlarının kopuşu kızımın ağlayışı. En büyük yardımcımız ilk başta doktorumuzdu ona minnettarım, sonrada ailem.


Nasıl bir destek aldınız?


Psikolojik destek aldık Sinem de ben de.


Kanserle Dans ailesine iletmek istediğiniz…


Ben bu siteyi ilk gördüğümde ve gruba katıldığımda ne böyle insanlarla tanışacağımı nede bu kadar çok şeyi öğreneceğimi hiç düşünmemiştim. Ama öyle güzel insanlar tanıdım ki esra, ebru bunların en başında geliyor. Onlardan çok şey öğrendim. Dertlerimi paylaştım.
Biliyordum ki karşımda ki insanlarda benimle aynı kaderi paylaşmış ve beni yargılamazlar. İyi ki sizleri tanımışım iyi ki varsınız. Her şey için teşekkürler hepinize.


Pınar Topul
Samsun

Hiç yorum yok: