Kanser Doktorları Hakkında 4 Yanlış İnanış

Nikesh Jasan.JPG
İnsanlara onkolog olduğumu söylediğimde depresif bir işim olduğunu düşünüyorlar oysa tam tersi.

Evet, hasta ve yakınlarına zor ve zaman zaman üzücü haberler vermek zorunda kalıyorum. Ama aynı zamanda pek çok hastamın kanser mücadelesini inanılmaz bir cesaretle yaptığını ve daha sonra hayatlarını dolu dolu yaşadıkarını da görüyorum.

Hastalarım bana her gün ilham veriyor.

Onlardan, zaman zaman biz doktorlar hakkındaki düşüncelerini de öğreniyorum.

Öncelikle, hastalarımın onları önemsediğimi ve tedavilerinin başarısı için elimden gelenin en iyisini yapmaya tamamen kendimi adadığımı bilmesini isterim.

Zaman zaman aşağıda cevaplamaya çalışacağım bazı yanlış görüşler olabiliyor.

Yanlış Görüş #1: Ufak şeylerle rahatsız edilmek istemiyoruz. Ufak görünen yan etkilerin de bir anlamı olabilir. Mutlaka doktorunuza neler oluyor, nasıl hissediyorsunuz, yeni belirti ve şikayetler var mı bildirin. Biz tüm tedavi boyunca neler olduğunu bilmek istiyoruz.

Yanlış Görüş #2: İşbirliği yapmayiz. Bir medikal direktör olarak iş birligini sürekli görüyorum. Her hastamızın tedavi planını değerlendirir ve tartışırız. Genellikle onları daha önce gören diğer doktorlarla işbirliği yaparım. Doktorlar hastanın beklediği ve hak ettiği tedaviyi sağlayabilmek, verebilmek için ekip calışması yapmalı.

Yanlış Görüş #3: Hastamızın vaktini önemsemeyiz. Bazen gecikebiliyoruz. Bir onkolog olarak günümün planlamasını yapmak zor. Kanser hastalarının tüm sorularını cevaplamak görevim. Zaman zaman rutin bir randevu planlanandan çok uzun sürebiliyor ya da farklı nedenlerle hasta zamanımın daha fazlasina gereksinim duyabiliyor.

Tüm hastalarımı randevuya soru listeleriyle gelmeleri icin yüreklendiririm, soracakları her soruyu cevaplandırmak benim gorevim. Hiçbir hasta randevusundan soruları cevaplanmamış olarak çıkmamalı.

Yanlış Görüş #4: İkinci bir gorus almanızı istemeyiz. Bunda ofansif birşey göremiyorum. En uygun tedavi planında karar vermek için başka bir doktordan da görüş almanız,  danışmanız şok doğal. Hastalar kendi iç seslerini dinlemeli ve kendileri icin en doğru olanı yapmalı.

Kaynak:



Hiç yorum yok: