İçimizden Biri Esen Menken --Röportaj: Nezih Tekman


Esen Hanım kendinizi biraz tanıtır mısınız bizlere?  

 
43 yaşındayım, 24 yıllık evliyim. Eşim Türkçe öğretmeni, 3 çocuğum var 1 erkek 2 kız. Oğlum 22 yaşında üniversitede okuyor kızımın biri lise son, biri lise 1'e gidiyor. Bursa'da oturuyorum. 


Teşhis nasıl konuldu ve ne hissettiniz o an?  Sonrasında, nasıl bir tedavi cetveli izlendi? 


Kan tahlilinde CA 19 testi değeri yüksek çıktı derken sonuç pankreas 2. evre. Üzüldüm, çocuklarımın bana ihtiyaçı var dedim ağladım, sonra gücümü toparladım. Rabbimin merhametinin önüne geçilmez, o, bütün merhametlilerin, merhametlisi bana da merhamet edecek çocuklarıma da dedim. Çok şükür tedavim güzel gidiyor, 11 aydır, henüz bitmedi ağır bir süreç, en güzeli hastalık günahlara kefarettir, yanına tertemiz alacak diye avunuyorum.



Tedavi sırasında unutmadığınız bir anınız var mı?

Anı demeyeyim, mucize diyeyim. Çünkü sinsi olduğu söylendi hiçbir belirti vermeden ortaya çıkması tedavimin erken başlaması ne bileyim, ben mucize diyorum.

Kontrol öncesi size ne güç veriyor?

Kontrol öncesi çocuklarımın gözündeki kaygı, onların çaresiz bakışları, ne dedi doktor diyemediler,oğlum şehir dışında okuyor, telefonda soramıyor. Bana önce iman güç veriyor sonra çocuklarım, iyileşmek istiyorum.  


Hayatınızı kanserden önce ve sonra tanımlayın dersem, ne dersiniz?

Öncesi her şeyi ince düşünen, hassas, herkesin derdi benim derdim diyen, kimseye hayır diyemeyen, yardıma koşan biriydim. Şimdilerde biraz yorgunum, ama güçlüyüm.. 

Son olarak kanserle dans edenlere ve Kanserle Dans ailesine söylemek istediğiniz bir şey var mı? 

Bana sizin paylaşımlarınız deva oldu, hakkınız ödenmez. cesaret edemem kimseyle paylaşamadım siz cesaret verdiniz ve ben rahatladım. Kanserle dans, siz bana kuvvet oldunuz, paylaşımlarınız bana manevi teselli oldu, size çok teşekkür ederim. Rabbim hepinizin dünyada da ahirette de yüzünü güldürsün, sizler bir harikasınız. 

ESEN MENKEN

Ufak bilgi:

CA 19 testi nedir?

CA 19-9 kolorektal ve pankreatik kanserlerin takibinde faydalı bir test olarak kabul edilmektedir.

Hiçbir hastalığı bulunmayan bireylerde Ca testleri genellikle kanser taramasında kullanılmaz. Çünkü değerlerin yüksek olması bazen o kişide olan kanser dışı hastalıklardan kaynaklanıyor olabilir.


 

Hiç yorum yok: