Trombosit Bağışı: Bir vericinin gözüyle çok basit bir işlem


Kan ve trombosit bağışı çok önemli lütfen başımıza gelmesini beklemeyelim ve sağlığı elverişli olanlar belli aralıklarla bağış yapsınlar.


33 yaşında 2 çocuk annesiyim, eşim Steven, 4. evre melanoma ile mücadele ediyor.  Onun teşhisinden sonra farkındalık çalışmalarına katılmaya başladım.

İlk trombosit bağışım eşimin trombositlerinin çok düşük olması nedeniyle  transfüzyonuna ihtiyacı olmasından sonra oldu. İnternette düşük trombosit ne demek araştırdım. Kesik ve kanamalarda kanın pıhtılaşmayacağı yazıyordu. Doktoru 4 ünite kan istedi.

Hastaneye gittiğimizde sadece 3 ünite transfer yapıldı nedenini sorduğumuzda trombosit sıkıntısı olduğunu söylediler.



Görevimi yapmak

Bunu duyunca yardım etmek istedim.

Ertesi hafta Steve 4. kür biypkemoterapisi için yatış yaptı. Bağış merkezine gidip trombosit bağışlamaya karar verdim. Biraz tedirgindim. Ama oradaki herkes beni rahatlattı.


Önce sisteme giriş yapıldı. Bağışa uygunluğumu saptamak için birkaç soru, imza, tansiyon ölçümü ve parmağımın ucundan ufacık kan alıp demir ölçümü yaptılar, kansızlığım var mı kontrol için.

Tüm bu işlemlerden sonra bağış odasına geçtim. Damarıma bir kateter konuldu elime sıkabileceğim bir top verdiler.

Odada televizyon vardı, trombosit bağışı 2 saate kadar sürebiliyor. Hiç acı hissetmiyorsunuz. Kan vücudunuzdan alınıp trombositler filter edildikten sonra kan diğer kolunuzdan geri veriliyor.


Bu kadar basit bir işlem. Neden daha önce yapmadım bilmiyorum.

Trombositler:  

·         2 gün saklanabiliyor kan ise 42 gün.  Sırf bu bilgi bile bağışcı olmaya özendirmeli sizleri.

·         Her 2 günde bir trombosit bağışı yapabilirsiniz oysa kan bağışı 8 hafta minimum aralıkta olmalı.


Haydi ne duruyorsunuz!

Hiç yorum yok: