Mesane Kanseri, Patti Hansen’in Hikayesi

Ünlüler hastalıklarını göz önünde yaşamak ya da paylaşmak zorunda değil ama çok sayıda takipçileri olduğu için dile getirdiklerinde daha fazla farkındalık yaratabildiklerini düşünüyorum. Aynı yolda ilerleyenlere moral de veriyor bu paylaşımlar.

Resimde ki ünlü Patti Hansen 70'li yıllarin en tanınmış mankenlerinden biri.  Ayni zamanda Rolling Stones grubunun efsanevi solisti Keith Richards'in da karisi ve de MESANE KANSERIyle dans etmiş.  Ingilizcesi survivor olan bu kelimenin tam karşılıgını bulmaya çalışıyorum uzun zamandır.  Hastalığı ile ilgili Vogue dergisine konuşmuş 2010 Eylül ayında ve tedavi surecinde yasadiklarini anlatmis.
2007 yilinda belirtiler göstermeye başlıyor hastalık kanlı idrar ve akıntıyla.  Hemen ardindan II. evre mesane kanseri teşhisi konuluyor.  Bu aslında kanserle ikinci karşılaşması: 2005 yılında da meme kanseri atlatmış.  Rutin bir mamogram sonrası tespit edilmiş tümor ve ameliyatla alınmış.  Gelelelim Patti Hansen'in hikayesine ve neden Vogue dergisine röportaj vermeye karar verdiğine…
Patti 3 ay kemoterapi gormüş. Tüm mesanesi ve ayrica yumurtalik ve rahmi alınmış. Neobladder denilen, ince bağırsağın bir kısmından MESANE yapılmış alınan MESANE yerine.  Iki sene sonra kanserin izi yok.
Diyor ki:
"Vogue dergisine roportaj vermemin sebebi mesane kanseri ve kadınlarla ilgili yanliş inanışları ve bilgi eksikliğini gidermek.  Insanlar bu konuları konuşmuyor pek.  Benim basıma geldiginde aman tanrım bu yaşlı erkeklerin hastalığı dedim.
Sloan Kettering hastanesinde tedavi görürken bekleme salonu prostat problemleri olan erkekler ile doluydu.  Hatta bilgi broşürleri bile erkeklere yönelik yazılmıstı. Kadınlar icinde bir seyler yapmaları gerekiyor diye düsündüm, gunumuzde artik daha fazla kadın hasta var MESANE kanserine yakalanan.  Ben su ana kadar en az iki kisiyle tanistim bile.
Yazımın bir sonraki bölümünde mesane kanseri ile ilgili genel bilgiler, erkeler ve kadınlarda görünme oranları, teşhis farklılıkları, risk faktörleri, semptomları ve tedavi yöntemlerine değineceğim. 
Sağlıkla kalın,
ET
Kaynak:
http://www.vogue.com/magazine/article/patti-hansen-rock-steady/#1

Hiç yorum yok: