İkinci bir görüş neden önemlidir? --Çeviri: Pınar Söylemez

Fort Smith’den gelen pataloji raporum yeni bir meme kanseri tümörünün oluştuğunu söylüyordu. Reseptörü olmayan üçlü negatif meme kanseriydi. Tümörler akciğerlerimde ve kemiklerdeydi. İkinci bir görüşe ihtiyaç duydum.

Başarısızlık bir seçenek değildir

Fort Smith’in teşhisinden 2 hafta sonra, sıcak pembe bir kamuflaj kıyafetiyle MD Anderson’a vardım. Kanseri vurmaya hazırdım veya öyle sanıyordum. Onlarda Fort Smith’in raporuyla aynı fikirde olduğunda, gerçeklerle yüzleştim.

Doktor ilaçların başarısız olduğunu söylediğinde, beynim doğru kelimeleri üretemedi ve bu güneyli kız ne yaptı? Kendimden geçtim. Doğruydu, bayıldım
Kendime geldiğimde arkadaşım Vonda’ya ilk sözlerim ’’Bunun fotoğrafını da çekiyormusun?’’oldu. Odanın dışındaki insanlar beni ayıltmak için odaya koşturmaya başlamıştı. Yattığım yerden onları izlemek komikti.

Onkoloğum Dr.Alvarez çok akıllı bir onkologdu, ama bunu dışında benim için önemli olan iki özelliği daha vardı. Birincisi, durumum, gerekli tedavi hakkındaki gerçekleri bana oldukça soğukkanlı bir şekilde aktarmıştı ve ikincisi, Dr.Alvarez nasıl umut vereceğini ve güldüreceğini biliyordu.

İleriye baktığımızda

Bayılmamla Perşembe günü arasındaki kemoterapiye başladığım geçen  iki günde, yüzleşmek için Tanrı ile konuşma fırsatım oldu. Haftada dört seans kanser tedavisiyle geçecek zayıf bir gelecek. Saçsız bir gelecek. Zamanın uçup gideceği bir gelecek. Korkularımla savaşacağım bir gelecek.

Düşüncelerimi durdurdum. Sonunda kendime, kanserin getirdiği negatif düşüncelerle mücadele et, onları değiştir ve pozitif düşünmeye çalış dedim.

İkinci görüşten iyi haberler

Kısa bir kendine acıma partisinden sonra, Vonda ve ben MD Anderson’da yolumuzun kesiştiği insanlara ulaşmaya başladık.

Perşembe sabahı, üzerime kemoterapiye ilk gittiğimde giydiğim kıyafetlerle Tanrıya bana uygun gördüğü her şeye hazır olduğumu söyledim.

Bir saatten daha az bir süre sonra, Dr. Alvarez benimle güzel haberler paylaştı. Artık haftalık kemoterapi gerekli değildi, sadece aylık kemoterapi yapılacaktı.
Daha sonra, bir başka iyi haber: yeni pataloji raporu, kanserin östrojen-pozitif olduğunu söylüyordu. Bu tümörlerimin artık reseptörü olduğunu ve bunun da daha basit tedavi yöntemine olanak sağlaması demekti.

Bu haberler eğer ikinci bir görüş almaya kalkışmasaydım asla duyamayacağım haberlerdi.

Kanser olmayan bir dünya, savaşın kazanıldığı bir dünyadır. Eğer bir görüşe daha ihtiyacınız olduğunu hissederseniz alın. Sonuçta bu sizin hayatınız. Savaşı kazanmalısınız.


Patricia Brown, 2005’te meme kanseri 3.evre teşhisi konuldu. O içinde kanser de bulunan bir fakat umut, güç ve neşe barındıran bir yaşam tarzını sizlerle paylaşıyor.

Kaynak:

Hiç yorum yok: