İçimizden Biri Mini Röportajlar -- Merve Erden

Merve  Kanserle Dans öncesi
Mervecim nasıl teşhis konuldu ilk duyduğunda neler hissettin?

Yıl 2009du. Önce ufak bel ağrıları ile başladı. Yaz tatili olduğu için pek önemsenmedim çünkü yüzüyorum ve bahçede çalışıyordum ters hareket olduğunu düşüdük. Daha sonra ağrılar şiddetlendi. Sol kalça kemiği ile sol bacağımdan ökçeme doğru acı verici ağrılar oluştu.artık ne otura biliyordum ne yürüyebiliyorum ne de uyuyabiliyorum.

Hayatımın en zor bir ayı idi. Nasıl teşhis kondu tesadüf eseri bulundu. Gittiğim doktorlar hep bel fıtığı dediler. Ama doktor işi uzadıkça artık kötü birşey olduğunu hissediyor insan. Birgün gene MR çektiriyordum teknisyen bel yerine kalça MR’ı çekti. Oradaki 12 cm büyüklüğündeki kitleyi gördü ve partnerim ile dansım böylece başladı. O güne dair aklımda kalan sadece babamın göz yaşları. Ben neler hissetim? Hiç birşey hissetmedim ne korku ne acı ne hüzün...
Bu hastalık hayatında neleri değiştirdi olumlu ve olumsuz olarak?
Neler değişti. Yaşam tarzım değişti. Olumsuz diyebileceğim tek şey okuluma ara vermek oldu benim için. Olumlu yanı çok görmek itediğim Ankarayı gördüm:) Ne olursa olsun hayatta kalabileceğimi gördüm.
Kemoterapi günleri
Yakın ve uzak çevreyle ilişkiler nasıl değişti?
Ben o kadar şanslı bir insanım ki böyle bir aile ye ve arkadaşlara sahip olduğum için. Herkes yanımdaydı ve destek için ellerinden geleni yaptılar. İyi ki hayatımdalar o güzel insanlar.

Bu sürecin en büyük zorluğu ne? Kanserle dans ailesine önerilerin var mı?
Bu sürecin en büyük zorluğu bilgisizlik buna inanabilirsiniz. Hastalığınız hakkında tedavi hakkında ne kadar çok bilgi sahibi olursanız zorlukları o kadar çabuk aşıyorsunuz.


Nasıl destek aldın?

Ben kendi doktorum oldum. Asla kanser oldum diye ağlamadım, sızlanmadım ve isyan etmedim. Hayat iyi paketlenmiş bir hediye ve hediyeler iyisiyle kötüsü ile kabul edilir. Ben güler yüzle kabul ettim sonuçta bu hediyeyi ben seçmedim.
Evet ben kanserim ama umutsuz değilim çünkü gülebiliyorum hala:)

Kanserle Dans okuyucularına mesajın var mı?

Ben tam 18 kür kemo aldım, tam 51 haftalık aralıksız tedavi demek bu! ve benim hastalığım en çetin ceviz olanlardan yani ilaçlara karşı bağışıklık sistemi kuvvetli ve 4. Evre. Ben bunu kendime anlatıyorsam iyiyim demektir.

Evden çıkmamak, sosyal hayattan kendini soyutlamak çözüm değil. Tek yapmanız gereken her doğan güneşi gülümseyerek karşılamak olsun. Ben yaşamayı kanser olsa da seviyorum olmasa da. Evet ben kanserim ama farkındayım. Herşey bizim elimizde unutmayın.

Sadece gülümseyin ne olursa olsun gerçekten. Bu savaşı kendim için, sevdiklerim için ve gerçekleştireceğim hayallerim için kazanacağım.

Merve Eren

Hiç yorum yok: