Mememi Kaybedişim, Yeni Saç Kesimi ve Büyük Ödülü Kazanışım Foto-Günlük



San Diego’lu 48 yaşındaki fotoğrafçı  Adriene Hughes 2004’te östrojen pozitif 2. evre meme kanseri teşhis ve tedavi yolculuğunu resimlerle anlatmış. Bu resimlerin tamamını sitesinde görebilirsin biz sizler için birkaç taneyi seçtik.

Kanseri aramak



Meme kanseri teşhisi sonrası, tüm vücut taramasıyla kanserin kan ve kemik sistemine yayılıp yayılmadığı araştırıldı. Şanslıydım birşey bulunmadı.


Implant böyle birşey



Ameliyat öncesi plastik cerrahım, Dr. James Chao ile birlikte rekonstrüktif cerrahide kullanılacak implantlere baktık.

Benim elimdeki silikon olanı, onun elinde ise geçici salin implant var.



Masektomi sonrası


Ameliyat sonrası hala anestezi ve ağrı kesicilerin etkisiyle. Sağ memem alınmış ve yerine geçici implant konulmuş.



Giden saçlara bakın

Kemo öncesi saçımı kısa kestirdim. Bir andan uzun saçtan saçsız olmak  benim için şok etkisi yaratmasın diye.

Başta çok kötü hissettim, saçımın bu kadar kişiliğimle örtüşmüş olması gülünç.



Gerçek arkadaş

Saçım kesilirken çok ağladım, arkadaşım Karen yanımdaydı ve elimi tuttu.

Bir saat sonra kötü hissetmiyordum. Kendimi özgür hissettim.


Kemoterapi ilk günüm

Bu hemşire Katie bana 4 ay sürecek kemoterapimin ilk enjeksiyonumu verirken.

Tıpkı söylediği gibi idrarım kırmızı renk oldu.


Kemoterapi seansı öncesi tansiyonum ölçülürken

Hemşirem bacağımdan tansiyonumu ölçerken.

Paclitaxel Taxol olarak da bilinen bir kemo ilacı alıyorum, bazı  porsuk ağaçlarının kabuk ve iğnelerinden elde ediliyormuş.


Son kemo

Kemoterapi hızlı büyüyen kanser hücrelerini öldürüyor.

Pembeleri seviyorum... Hayatta pembe, sağlıkta pembe, hep pembe!

 
Ve hareket günü geldi, hazırdım

Bu survivor madalyasını Amerikan Kanser Derneği 5 kilometre yarışını bitirdiğimde aldım.  

Takım arkadaşım Anne Colburn ile birlikte toplam 940 dolar bağış topladık.



Bir yorgunluk molası

Kemoterapi sonrası ilk günler ve haftalar zor geçti ve fırsat buldukça dinlenmeye çalıştım.


Teşhisten tam bir yıl sonra

Ekranda teşhisten 1 yıl sonraki dijital mamogramın resmi var.

İçimden bir ses her şey iyi olacak diyordu ve oldu da!

Kaynak:

Hiç yorum yok: