Her Gün Kendinize Hatırlatmanız Gereken 10 Şey --Çeviri: Pınar Söylemez


Çok güzel bir yazı, insanın kendini dipte hissettiğinde bakış açısını değiştirmeye yardım edecek hatırlatmaları olmalı hayatında. 
ET 

Bazen kötü günler daha baskın olabilir. Böyle bir günde, her şey yanlış gider ve zaman geçtikçe daha fazla hayal kırıklığı ve umutsuzluğa kapılabiliriz. Günün sonunda tek yapmak istediğimiz bu düşüncelerin hepsini kafamızdan atmak ve durdurmaktır.

Geçen sene, tırnaklarımla depresif bir dönemden tırmanırken, tekrar aynı duruma geri dönmemek için hayata meydan okumam böyleydi. Kendime güvenimi ve hayatımın değerini tekrar inşa edebilmek için bir süreç takip etmeliydim. Ama bu işlerde çok başarılı olmadığım günlerdi ve uzun süredir içimdeki negatif düşünceler tekrar belirmeye başlamıştı. Kendimi sarp bir tepeye tırmanıyormuş gibi hissediyor, ayağımın kayacağını, tırmandığım yerden düşeceğimi ve tekrar baştan başlamam gerekeceğini düşünüyordum.

Kötü günlerde, hissettiğim bu durumun hiç geçmeyeceğini, hep böyle mutsuz olacağımı hissediyordum. Ruhsal dengeyi sağlamak için, başımızın üstünde siyah bulutlar baş gösterdiği  zaman hepimizin kendimize hatırlatmamız gereken şeyleri (aşağıdaki listeyi) düşünmeyi alışkanlık haline getirdim:

Gerçekten önemli olanı gözden kaçırmayın  

O tıkanmış lavabo dünyanın sonu anlamına mı geliyor? Kahve dükkanında gülümsediğin yabancının sana karşılık vermemiş olmasını hep hatırlayacakmısın veya umursayacakmısın? Kötü günler geçirdiğimizde  küçük şeylere takılır, onlardan şikayet ederiz. Bir daha sefere kafanızı şöyle bir arkaya atın, kendinize bunun gerçekten önemli olup olmadığını sorun.

Yalnız olmak dünyadan geri çekilmek iyidir

Bazen bir adım geri adım atıp, bir durumu, bir ilişkiyi veya genel olarak hayatın kendisini  yeniden değerlendirmeye ihtiyaç duyarız. İyileşme periyodundayken, kendi kendimin en iyi arkadaşı konumuna gelebilmek için yalnız olarak çok zaman geçirdim. Biraz saklanmaya veya kendinizi onarmaya ihtiyaç duyduğunuzda bunu yapmak için kendinize zaman ayırın. Geri çekilip kendinizle kaliteli zaman geçirmek hem şu an için hem de sonrası için en önemli şeydir.

Her zaman kontrol sizin elinizde değildir

Bazı şeylerin olacağını veya değişeceğini tahmin edemezsiniz. Bazen yapmanız gereken sadece zorlamayı  bırakmak ve olmasına izin vermektir.

Diğer insanların ne düşüneceği önemli değildir

Diğer insanların düşüncelerinin kölesi durumundaydım. Kendim dışında herkesi mutlu etmeye çalışan bir noktaya gelmiştim. Anlık tepkilerle, üzerinde eleştirildiğiniz konuda değişiklik yapmayın. Diğer insanlar ne söylerlerse söylesinler, siz hissettiğiniz doğruları uygulayın.

Pes etmeyin

Sana fazla gelen şeylerle mücadele ediyorsan, kısa bir düşüş yaşadığında mücadeleyi bırakma. Neden mücadele ettiğini hatırla.

Bütün cevapları bilemezsin

Kimse hayatın tamamını çözemez, her zaman öğrenir ve gelişiriz. Hayatın kendisi bir  gizemdir ve bazen elinde ip ucu olmaması doğaldır.

Sen yeterlisin

Hepimizin  bazen bir işi yapabilmek için ‘yeterince akıllı, güzel, sevimli veya heyecan verici’ olmadığımızı düşündüğümüz zamanlar olmuştur. Limitlerle sınırlanmak yerine kendinize bir şans verin.

Bu günü yaşa

Geçmişin üzerinde durmamaya, gelecek için de endişelenmemeye çalışın. Her şeyi bu günden bekleyin.

Hissettikleriniz sizi öldürmeyecek

Biliyorum ki kalp kırıklığı, acı, depresyon, kin size ölebileceğinizi hissettirir. Fakat siz hayat sizi nereye fırlatırsa fırlatsın, ayağa kalkacak kadar güçlüsünüz. Bekle ve gücünü gör.

Sen insansın

Bu belki de herkes için en önemli hatırlatma. Hatalar yapacaksınız. Başka insanları kıracaksınız ve başka insanlar sizi kıracak. Her zaman mutlu ve pozitif hissedemezsiniz. Bir daha sefere kendinizi sopa yemiş gibi hissettiğinizde mükemmel olmadığınızı kendinize hatırlatın.

Kaynak:
http://www.mindbodygreen.com/0-3986/10-Things-to-Remind-Yourself-on-a-Daily-Basis.html

Hiç yorum yok: