Hayatımdan Kanser Geçti --Eylül Gökçen Aydın

Şu an radyoterapisi bitmek üzere  iyileşmiş bir hodgkin lenfoma hastası olarak yazıyorum... Biliyorum hepiniz benim en zor anlarımda yanımda olmaya kendinizce çalıştınız sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.Belirtmek istiyorum ki kanser hali hazırda yaşayan ve atlatan insanlar kelimenin tam anlamıyla ikinci kez doğmuş oluyorlar. Biz çok şanslı insanlarız kesinlikle... 

Panik olan,hayata depresif olarak başlayan, mücadele yetisi olmayan , ne istediğini bilmeyen,Vurdumduymaz yada tam aksine histerik obsesif olan  sağlıklı veya hasta  tüm insanlara diyorum ki yaşayabileceğiniz hiç birşey ilki kadar acı ve ilki kadar  tecrübesizce yaşanmaz. Bu yüzden devamlı böyle olarak belli bir yaş aralığında olan ömürü çar çur etmeyin kıymetini bilin !

Kimler geldi kimler geçti hayatımdan birde kanser geçti...Şuan bu yazıyı yazarken bile inanılmaz mide bulantısı başımda bir ağrı RT ye bağlı vücudumda yanıklar var.Ama yazmayı seviyorum. Biliyorum ki ben yazdıkça işlemem gereken her beyne her hayata teker teker işliyorum.Bu hastalık nasıl geçti öncelikle kısaca bundan bahsedeceğim.Bu hastalık gerek beni gerekse ailemi çok fazla yıpratarak geçti.Daha önceki yazımda bahsettiğim gibi tarifsiz acılar yaşadım üstelik KT yetmiyormuş gibi İlaçları bulmakta sıkıntı yaşadım bu hastalığı yaşayan ve ilaç bulamayan binlerce insan gibi gazetelere çıktım gerekli bürokratlarla  kamoyu oluşturdum ve SGK kapsamına alınmayan sıkıntılı bir kaç ilacın alınmasına yahut üretilmesine sebeb oldum,su çiçeği çıkardım,kaşımı yardım, merdivenlerden yuvarlandım kalçamda ezikler oluştu ,Kan değerlerim yerle bir oldu kanıydı ilacıydı derken 4 mart son KT yi alıp kemoterapi devrini böylelikle kapadım...Kemo sonrası çekilmesi gereken  tomografim PET sonucum tertemiz çıktı herşey beklenilen gibiydi.Radyoterapi görmem gerekiyordu hastalığın tekrar nüksetmemesi için, şimdi 10 günlük bu maratonun 7 gününü geride bıraktım tabiki herşeyimde olduğu gibi buda atraksiyonsuz geçmiyor ...Peki bundan sonra ne olacak? 

Bundan sonra 5 yıl boyunca kontrol altında olacağım.ilk 2 yıl 3 ay sonra 6 ay sonra 12 ay aralıklarla derken 5 yıl içerisinde hastalık  nüksetmediği sürece bu durumla birdaha karşılaşmayacağım. Aslında hayat biraz garip şimdi bir yerim ağrısa direkt kansermiyim yine acaba diyeceğim biliyorum çünkü genel olarak sekonder kanser riskim var ve o hastahaneye nasıl gittiğimi ben biliyorum:)  Sekonder kanser riskini biraz açmak isterim şimdi okuyanlar korkmasınlar aldığımız tedavi vücudu belli bir şekilde yıpratıyor ve deforme ediyor bu yüzden diğer kanserlere yakalanma oranımız sağlıklı insanlara nazaran %20 artıyor bu da demek oluyorki biz erken teşhis edebilme olasılığımızda %20 artıyor bu yüzden korkmayın ama kendinizede hoyrat olmayın kimler neler yaşamıyor ki? Kanserle Dans diye bir dernekle tanıştım oranın sayesinde mükemmel insanlarla dost oldum onlar kendilerini biliyorlar hepsini çok seviyorum...Ve ömrümün geri kalanında da onlarla beraber olmaktan büyük haz ve mutluluk duyacağım.
Şimdi birde hayatımı konu alan bir kitap yazıyorum malum herkes bana; yazsan roman olur kızım derdi yazıyorum kitap olsun bakalım gerçekten ilgi görecek mi? Çünkü gördüğü her ilgi kadar bir hastaya ilaç yada yardım olarak geri dönecek..Kitabımı yazıp derneğe bağışlayacağım...Biraz dinlendikten sonra hayat kaldığı yerden devam edecek.Benim adaptasyonum zor olmadı çünkü ben herşeyi tam anlamıyla yaşadığımı ,araştırdığımı, doğru bilgi edinip doğru takipte olduğumu her zaman bildim...Paranoyalara kaygı ve öfkelere kapılmadım isyan etmedim çünkü bunların bana getireceği hiç bir kazanım yoktu kafamı yastığa koyduğum an itibariyle yalnızdım herşeyimle ... Ayrıca şuandan sonra hasta koçluğu yapacağım.Kanserin türü ne olursa olsun KT etkileri hep aynı birtek kanserin adı ve ilacı değişik okadar .Aileler aynı acıyı yaşıyor hasta aynı acıyı çekiyor..Atlatılınca adaptasyonda aynı sorun.Yada bir kayıp yaşayınca ailenin dramı vs vs...Ben şimdi tüm soğukkanlılığımı ve yardımseverliğimi toparlayarak ağustosta eğitimlere başlamaya niyetliyim dostlar sizler aracılığıylada duyurmuş olayım. Bu eğtimleri hocalar yardımıyla kombine edeceğim.Tüm hastalıklar hakkında doğru ve düzgün bilgiyi yaşayanlara sunacağım....Umarım herşey güzel olur.

Hayata nereden başlarsanız başlayın hiç bir zaman  hiç bir şey için geç kalmış sayılmazsınız yeter ki isteyin sabredin ve kararlı olun.Ben Çoğu şeyi bu şekilde yaşadım ve atlattım kanser olmasaydı da bu böyle olurdu ki kaldıki hayatta ne kanserli beyinler düşünceler işler ilişkiler hayatlar var bu onun yanında neki? Bir kanseri atlatabilirsiniz ama ruhunuza düşüncenize doldurduğunuz öfkeyi hüznü  isyanı negatifliği atmanız kanser kadar kolay olmaz...
Gökçen Aydın

Hiç yorum yok: