Her seferinde kanseri bir adım daha yenmek --Çeviri: Pınar Söylemez

Okurken inanılmaz etkilendim bu hikayeden. Düşünsenize biz her gün yarım saat sağlıklı yaşam için yürüyüşü teşvik etmeye zorlanıyoruz, insanlar binbir bahane üretiyorlar, Dave Massey onca tedavinin ardından ve tek akciğerlerle maraton bitirmeyi başarmış.
Azmin ve inancın zaferi. Umarım herkese hareket etmek için ilham olur bu hikaye. Bana oldu açıkçası...
ET

Önce her gün iki mil (yaklaşık 5 kilometre) yürüyerek başladı. Mardi Gras Maratonu 26.2 mili (40 kilometre) tamamladığında kanseri 2 kez alt eden Dave Massey artık hiçbir şeyin onu yenemeyeceğini biliyordu. Maratonu sadece bir akciğer ile bitirebilmesi bu deneyimi daha da tatminkar hale getirmişti onun için.
Aslında Massey, son 22 yılını engelleri aşmak, yeni sorunların üstesinden gelmeye çabalamakla geçirmiş. Kanseri  yenmesindeki başarısını iyimser ve eğlenmeyi seven kişiliğine bağlıyor.
1986 yılında her iki bacağında ve kalçasında tümör bulunarak karışık germ hücreli kanser teşhisi konuldu. 1997’de akciğerinde yeni bir tümör teşhis edildi. İlk teşhiste, New Orleans’taki bir doktor, Massy’e bacağının kesilmesi gerektiğini ve bir daha hiç yürüyemeyeceğini söyledi.
‘’Doktor altı ay yaşayamayacağımı söylediğinde yanıldığını söyledim’’ diyor Massey. İkinci bir fikir daha almaya karar verdi, bu da onu M.D Anderson’a getirdi.
Onun ilham platformu
Hastalığı yeneceğine dair şüphesi olmamasına rağmen, doktorlar yeni tedaviye başladığında, mücadele zor olmuş. Dokuz ay boyunca Massey zorlu bir dizi tedaviden geçti: 6 kür kemo ve 14 radyasyon tedavisi.
‘Onlar bile uzun süreli tedavinin yan etkilerini bilmiyorlardı çünkü benim durumumda uzun süre hayatta kalan biri yoktu’ diyor Massey.
‘Biraz da bakış açısıyla ilgili. Bazı insanlar iki kere kansere yakalanmamın kötü olduğunu söylerken ben şanslı olduğumu düşünüyorum. Daha önce hayattaydım, şimdi tekrar hayat buldum.’’
Tedavisi boyunca Massey evinden ve ailesinden uzak kaldı. Yalnızlık duygusu kısa süreli de olsa karşılaştığı en zorlu engellerden biriydi.
Kısa sürede Massey iyileşmeye başladı ve dokuz ay sonunda artık kanser hastası değildi. Hareket etmek için tekerlekli sandalye kullanmak yerine, bacağına güç kazandırmak için koltuk değneği kullandı. ’’Koltuk değneklerimle gezdikçe daha güç kazandım’’ diyor.
Sol akciğerinden greyfurt büyüklüğünde bir tümör çıkardılar 1997'de. Bu kez 13 kür kemoterapi yapıldı. Daha iyi olabilmek için, fiziksel olarak daha aktif olması gerektiğine karar verdi. Üç yıl önce, eşi Karen ile birlikte maraton koşabilmek için antreman yapmaya başladı.
Bu gün Massey, kanser hastası değil ve başarılı bir yazar, şair, eş ve baba. Şiir yazarken en büyük ilham kaynaklarından biri kızı Amber. Bir gün bir kızına hediye olarak yazdığı şiir,onun için artık duyguların bir ifade biçimi ve meydan okuma haline geldi.
Massey ’’Her şeye rağmen güzel bir gün’’ isimli bir şiir kitabı yazdı, ikinci baskı çalışmaları sürüyor. Yazdıklarının kanserle mücadeleye teşvik ve umut getirebileceğini ümid ediyor.
Ayrıca kar amacı gütmeyen A Good Day Inc adında  bir organizasyon kurdu ve kanser destek gruplarında  konuşuyor. Kendi internet sitesinde kanserden etkilenenlerle kendi deneyimlerini paylaşıyor.
Şubatta New Orleans’daki Mardi Gras Maratonu bitirdi ve bu başarısıyla gurur duyuyor.
"İlk başta bunu yapabileceğimin mümkün olacağını düşünmüyordum, ama insanın neleri başarabileceği inanılmaz."
Kaynak:

Hiç yorum yok: