Kanserle Dans Ediyorlar --Çeviri: Aslı EREN

Lori Izzo,35
Kanser Tipi: Epiteloid Hemangioendothelioma
Teşhis: Nisan, 1999
EHE; karaciğerdeki iç damarlarda ve akciğerin belirli bölgelerinde görülen çok nadir bir kanser türüdür. 5 yıl boyunca tedavisini ve yan etkilerini gördükten sonra, bir teskin içerisindeyim ve durumumu kronik bir hastalık ve üstesinden gelinir olarak görüyorum. Tıbbi camia beni 4. Evre, iyileşemez olarak sınıflandırıyor. Benim işim ise bu bilgiyi sınıflandırmak ve kaliteli yaşayarak hayatta kalmaya devam etmek.
Christopher Lee, 32 ve kardeşi Allen Lee, 33
Kanser Türü: Papiller Tiroit (Christopher) Testis Kanseri (Allen)
Teşhis: Eylül 2007 ve Mart 1999
Allen: Kanser olduğumu öğrendiğim andan itibaren savaşmaya hazırdım. Tedavilerim ve ameliyatlarım boyunca pozitif düşünmek  bana bu yorucu zamanımda çok yardımcı oldu.
Christopher: Kardeşiminkiyle kıyaslandığında benim hikayem oldukça basit. Kanserle ilişkimde yaslanacağım kardeşim olmasa ne yapardım bilmiyorum. Geriye dönüp onun durumunun ne kadar ciddi ve korkutucu olduğunu düşündüğümde, bu beni hep kontrolde tuttu. Tüm süreç boyunca benim ilham kaynağımdı ve onun gibi bir kardeşim olduğu için hem çok şanslı hem de çok gururluyum.
Jessica Taut, 14
Kanser Tipi: Osteojenik Sarkoma
Teşhis: Mayıs 2007
Jessica; bacağındaki bir ağrıdan müzdaripti fakat atletik birisi olduğu ve yıllarca futbol oynadığı için, teşhis edilmesi uzun zaman aldı. Çektirdiği bir röntgen sağ kaval kemiğinde büyük bir tümör olduğunu saptadı. 12 haftalık kemoterapiden sonra, sağ bacağı kesildi. Kansere karşı güçlü duran Jessica’nın annesi  Christine: “Jessica herkese her gün ilham veren bir çocuktur” diyor.
Pete Collins,50
Kanser Tipi: Prostat
Teşhis: 2007
Geleceğimin benim için ne sakladığı hakkında hiçbir fikrim yok. Belki 5 yıl yada daha az yaşayabilirim. Daha 20 yıl ya da daha da çok yaşayabilirim. Kanserden kendimi tamamen arındırabilirim de. Ben kansere; onun bana saldırdığı kadar güçlü bir şekilde saldırmayı seçtim. Ve belki de ondan daha güçlü. Çoğu açıdan kanser Tanrı’nın bir lütfudur. Benim bir çok duruma bakış açımı tamamen değiştirdi ve neyin önemli, neyin önemsiz olduğunu anlamamı hızlandırdı. Her gün benim için sadece hayatta kalınacak değil de, dolu dolu yaşanacak bir gün oldu. İnsanlara ulaşmayı ve hayatlarına mutluluk getirmeyi kendime hedef olarak belirledim.
Jeff Queppet,35
Kanser Tipi: 4. Evre akciğer
Teşhis: Ağustos,2007
Kanser hayatımı alt üst etti fakat bana yaşamın değerli olduğunu gösterdi. Ailenizle keyifli vakit geçirin. Verebildiğiniz tüm sevginizi verin. Kendimi hep oğlumla aktif olan bir baba olmaya adadım. Onunla birlikte koşup top oynayan bir baba olmaya. Kanser bunu neredeyse tamamen engelledi. Çoğu kez oğluma onunla oynayamayacağımı çünkü çok yorgun olduğumu söylemem gerekti.Her aşamada onunla birlikte olmak istiyorum. Ölmekten korkmuyordum. En büyük korkum oğlumun beni hatırlayamayacak olmasıydı. Eşimin oğlumuzu tek başına yetiştirmek zorunda kalacak olmasıydı. Bu düşünce beni çıldırtıyor. Burada olmalıyım.
Diane McNitt,51
Kanser Tipi: Kolon
Teşhis: Aralık,1999
Bu hastalık yüzünden ailemden ve arkadaş çevremden çok fazla kayıplar verdim. Babamı;kendisinin ilk torunu olan ilk çocuğuma hamileyken kaybettim. 50 yaşın altındaki insanlarda kolon kanseri konusunda farkındalık yaratmak konusunda çok kararlıyım. Olumsuz bir deneyimi pazarlama yeteneklerimi kullanarak, yardıma ihtiyacı olanlar için olumluya çevirmek harika.
Robert Cogan,55
Kanser Tipi: Oral
Teşhis: 2008
Hayatımda hiç sigara içmemiş biri olarak bu hastalık bana tamamen şok etkisi yaptı. Birkaç testten sonra ameliyat oldum ve dilimin %30’unu kestiler. Şu anda konuşma terapileri görüyorum ve beslenme tüpümün en kısa zamanda çıkarılmasını umuyorum. Bu hayatınızı değiştiren bir olay fakat ailem ve ben  üstesinden geliyoruz. Tatilden sonra okulda öğretmen olarak çalıştığım eski işime dönmeyi planlıyorum.
Betty Shock,40 ve komşusu Kim Burns,38
Kanser Tipi: Hodgkin’s Lenfoma 2. Evre(Betty) ve Yumurtalık Kanseri (Kim)
Teşhis: Eylül 2003 ve Şubat 2003
Betty: Son dört yıldır aynı “GÜÇLÜ YAŞA” bilekliğimi takıyorum ve dinleyecek olan herkesle hastalığım hakkında konuşmaktan gurur duyuyorum. Bu sonbaharda Baltimore Yarı Maratonu’nda Lösemi Topluluğu ile birlikte, kanseri yenmemin 5. Yılını kutlamak üzere  koşacağım.
Kim: Kanser hastası olan çok fazla insan tanıyoruz. Bir kez kanser kelimesi hayatınıza girerse,o her zaman oradadır. Fakat bu tek kelimeden, bir topluluk oluştu. İlk önce bu sizin destek topluluğunuz ve tedaviden sonra siz diğerlerini destekleyen bir mücadeleci olursunuz .Çok fazla kanser teşhisi konmuş insan tanıyorum. Bazıları tamamen kanserden kurtuldular ve muhteşem hayatlar yaşıyorlar ve bazıları ise hala kanserle savaşıyor. Maalesef ki çok sevdiğimiz bazı arkadaşlarımızı da kaybettik.
Rip Scott,55
Kanser Tipi: Metastaik Baş ve Boyun
Teşhis: Ocak 2007
İnsanların kanserin ayrım yapmadığını bilmelerini istiyorum. Teşhisimden önceki gün 50 mil boyunca bisiklet sürmüştüm ve doktorun söyledikleriyle beynimden vurulmuşa dönmüştüm. Bu hastalık en atletik, fit ve kendinden emin insanların bile tamamen güçsüz hissetmesine yol açıyor. Ben bir keresinde etrafımdakileri cesaret sözcükleriyle ayağa kaldırmayı keşfettim ve bu bana sonsuz sevgi ve destek olarak geri döndü.

Hiç yorum yok: