Meme Kanseri Hastası: Başkalarına Yardım Etmek En İyi İlaç --Çeviri: Merve Eyüboğlu

9 yıl önce meme kanseri tanısı konulduğunda Katrina Barlow’ın ilk tepkisi korkuydu.

“Korktum, ama  üstesinden gelebileceğime inandım” diyor.

2010 Aralığında, doktorlar kanserin boynundaki  birçok lenf düğümüne yayılmış olduğunu buldular. Ocak başında, kemoterapi ve radyasyona başlandı ve pek çok ameliyat yapıldı. Tedavisi hazirana kadar devam etti.

“Sağlık personeli, bir ordu gibi, kanseri yenmeme yardım etti. Şu an sadece östrojen üretimini durdurmak  için ayda bir kere midemden Zoledex iğnesi oluyorum ve hala kansersizim.”

O zamandan beri, Barlow, Amerikan Kanser Derneğinde gönüllü olarak çalışıyor ve hatta kendi derneğini kurdu:  Living and Fighting Fabulously Inc. toplum desteği ile meme kanseriyle savaşan kadınlara yardım eden kar amacı gütmeyen bir dernek.

Aynı zamanda bir  kuaför ve stilist olan Barlow; kanser tedavisi gören kadınlara makyaj, saç protezleri,  sağlıklı beslenme ve egzersiz planları gibi programlar sunuyor.

“ Saçını kaybetmek pek çok insan için travmatik. Tekrar kendi benliklerini bulmaları için bu kadınlara yardım edebilme şansına sahibim” diyor.



İnanç ve iyileşmede Aile Anahtarı

2003’ de ilk teşhisinden sonraTeksas Beaumont’daki  kuaför salonunu kapatıp Houston’a  iki oğlu ile taşındı. Taşınmadan sonra tekrar iş sahibi oldu.

Teksas, Pearland Gölündeki kuaför salonu,  kanserle mücadelenin neden olduğu  duygusal, finansal ve ruhsal sıkıntıdan kurtulmaya başlamak için ona imkan verdi.

“Salon çok büyük, bu nedenle bir asistanla çalışıyorum. Sağlıklı hissettiğimde çalışırım. Saç yapmak huzur bulmamda bana yardımcı, ilaç gibi geliyor” diyor.

Büyük oğlu, Julius, Amerika Birleşik Devletler Donanmasında hizmet verdi ve şimdi üniversitede, küçük oğlu Malik, 17, basketbolun tadını çıkartıyor ve gelecek yıl liseden mezun olacak. “ Ben kanserle yaşayan tek başına bir anneyim. Desteğimin çoğunu inancımdan ve kilise ailemden alıyorum.” diyor.

Yıllardır, kalçasında şiddetli acı ile yaşıyor. “ Bu benim hareketimi sınırladı ama geçirdiğim bütün tedavilerden sonra ilaç almaktan uzak kalmak istedim.”

“Eğer korkuyorsanız üstesinden gelemezsiniz. Hayatım daha iyi olması için değişti.”

MD Anderson uzmanları, acıyı azaltmak için ona meditasyon öğreterek Barlow’a yardım etti.

“Doktorlar bana ölüm olasılığının stresi ve kaygısıyla baş etmemde yardım ettiler. Aksi takdirde tamamen kendimi kaybedecektim.  Güçlü olmam için bu şeylerin olduğunu fark etmemde yardım ettiler.” diyor. “ Şimdi biliyorum ki her şey mümkün.”

Kaynak:

Hiç yorum yok: