Yumurtalık kanseri ve sonrasinda papiller tiroid kanseri --Çeviri: Pınar Söylemez

2007’de Şükran Gününü nişanlım Robert Marraro ile Las Vegas'ta geçirdim. 2001’de ileri evre yumurtalık kanseri tanısı konulduğundan beri, bu tatili hiçbir zaman aynı şekilde kutlamamıştık.

Fakat bu yolculuğun özel bir anlamı vardı, 5 yıllık kansersiz yaşamımın kutlamasıydı. Büyük kanyonu ziyaret ettik,beş yıldızlı lüks bir otelde kaldık ve spa deneyimi yaşadık. Yolda San Antonio’da ekstra bir eğlence gecesi için durduk.

O akşam çok hastalandım.

İşaretler ortada

Robert daha sonra o gece bende ciddi birşeyler olduğunu anladığını söyledi.

Ama remisyondaydım! Yumurtalık kanseri survivorı olarak beş yıl kansersiz yaşamak anıtsal bir olaydı. Takip eden beş ay, aşırı yorgunluk, kilo ve saç kaybıyla devam etti. Üstelik  hala kemoterapiden kalan kronik eklem ağrısı, fibromiyalji ve nöropati gibi yan etkiler de devam ediyordu. Kanserle mücadele ederken oluşan yetersizliklerimin ruhumu zedelemesine izin vermedim.

Bir yıl önce Texas genelinde ’’Relay For Life’’ etkinliklerinde konuşmacı olarak, Amerikan Kanser Topluluğu tarafından,’’Umudun Kahramanı’’ seçilmiştim.


Akciğer kanserinden kaybettiğim büyükannem Elida Garcia’nın memleketi Alice’de yapıldı etkinlik. Alana adım atar atmaz sanki onun ruhunu hissettim.

Bir saat sonra bir yerde takılıp düştüm, başımı vurdum ve bayıldım. Kendime geldiğimde sedyedeydim ve acil personeli beni ambulansa koyuyordu. 

Vücudum dikkat istiyor

Boyun ve baş tomografi sonucum baş ile ilgili herhangi bir yaralanma olmadığını fakat troidimde şüpheli bir durum olduğunu gösterdi. Tam tanımı ‘‘Tiroid sol lobunda bitişik kalsifikasyonlu küçük hipodansiti versus kist.’’

Acil servis doktoru bu konuda çok endişeli olmamasına rağmen, sağlığımı kendi ellerime almaya karar verdim. Jinekolojik onkoloğum Pamela Soliman’ı aradım. Bana  iğne aspirasyonu yapılmasını tavsiye etti.

Bu prosedürün kendisi acı vericiydi ancak radyolog, hemşireler ve teknisyenler komforlu olmam için ellerinden geleni yaptılar. Ertesi gün Endokrin Neoplazi ve Hormonal Bozukluklar ass. profesör Dr. Camilo Jimenez ile buluştum.

Aramızda anlık bir bağlantı oluştu. Geri dönüp baktığımda, sanırım troid kanseri olduğumu öğrenmenin benim için ne kadar zor olacağını hissetmişti.

‘Örneklerden ikisi kanserli biri negatif çıktı’’dedi yavaşca. ’’

Tamamen afallamıştım.Tekrar kanserdim, iki primer kanser ve daha sadece 37 yaşındaydım.

Dr.Jimenez mükemmel bir bakım alacağıma beni inandırdı, düşüncelerimi rahatlattı. Tİroid ameliyatını ve sonraki radyoaktıf iyot tedavisini tartıştık.

Haziran 2008’de, Dr. Randal Weber troidi, bir paratroidi ve 50 lenf nodülünü üç saatlik bir ameliyatla aldı. Bu lenf nodüllerinden yedi tanesi kanser pozitif idi ve radyoaktif iyod tedavim Kasım için yaklaşık şükran günü zamanları-planlandı.

Her şey şükran gününe geri dönecek gibi

Radyoaktif iyot almadan önceki İki haftalık düşük iyot diyetinden, yapılan birkaç tanı testinden sonra düşünsel olarak tedaviye hazırdım.

Bu noktada, Dr.Jimenez’in beni tedavi için hastaneye göndermeye  hazırlandığını  biliyordum. O şimdiye kadar bir doktorda gördüğüm en büyük ve geniş gülümsemeyle odaya girdi.

‘Kanserden iz yok. Kanser olmadığı için radyasyona gerek yok. Çok seyrek olur bu durum ama eve gidip keyfini çıkarabilirsin’ dedi sevinçle.

Kelimenin tam anlamıyla duvarlardan geçebileceğimi düşündüm. Bugün hala boynumda, kanser belirtilerine karşı sıkı takip edilen çok sayıda reaktif nodül olmasına rağmen, bu konuda endişe etmeye vakit ayırmıyorum.

Yürüyen bir mucize olduğumu ve kanseri iki kez yendiğimi düşünmek bana zevk veriyor. Attığım her adımda sağlık ekibimin desteğini yanımda hissederek eğer gelecekte ihtiyacım olursa bunu defalarca başarabilirim.

Ve o gece Alice’de büyükannemin benimle olduğundan eminim. Hayatımı korumak için beni kibarca ve sevgiyle itti.

Kaynak:


Hiç yorum yok: