Rahim Kanseri Hastası :Teşhisten Nüksetmeye Yolculuğum --Çeviri: Aslı Eren

Bu güzel çeviri için Aslıcığımıza çok teşekkürler. 'Kanser kazanmaya çalışacaktır ama savaşmak için yanlış kadını seçti' diyor Linda Ryan. Ve ekliyor 'vücunuzdaki değişiklikleri dikkate alın ve yıllık muayenler için mutlaka doktora gidin'.
Yedi yıldan sonra rahim kanserim tekrar etti. Her iki kanser tecrübem birbirinden çok farklıydı.

İlk rahim kanseri teşhisim konduğunda,36 yaşında, iki erkek çocuğu annesi bir kadındım. Rahmimin alınması gerektiğini söylediklerinde; ailemizin tamamlandığından emin değildik ve bir çocuk sahibi daha olmayı umut ediyorduk.
Duyduğum bu haberle yıkılmıştım. Bir diğer bebeğin kaybıyla çok ağladım; fakat yıllar geçtikçe ailemi şu an olduğundan farklı bir şekilde hayal bile edemiyorum.

Taramaların önemi ve erken teşhis
 
Rahim kanserim ilk kez, rutin PAP Testlerimde
(kadın üreme organlarında anormal hücrelerin tespiti için yapılan test ) ortaya çıktı. Sıfırıncı aşamadaydı ve tedavisi rahmimin alınmasıydı. Radyasyon ya da kemoterapi görmedim.
Ameliyattan sonra iyileşmek kolay değildi ama ameliyattan iki hafta sonra araba kullanmaya ve yeniden ayaklarım üzerinde durmaya başladım.

İnsanlar bana; benim için ne yapabileceklerini sorduğunda onlara hep
“Yıllık muayeneniz  için doktora gidin” dedim.
Şanslıydım, çünkü arkadaşlarımdan ve yıllık kontrollerini yaptırmanın yanı sıra akşam yemekleri düzenleyen toplumdan muhteşem bir destek gördüm.

İlk teşhisim; tarama ve erken teşhisin yararlarının bir ispatıdır.

Kanser,7 yıl sonra, intikam hırsıyla geri döndü.

Boynumda bir kitle buldum.

Birkaç hafta içinde birkaç tane daha buldum ve bu kez kasıklarımda da vardı. Biopsi sonuçlarıma göre doktorlarım, kanserin intikam hırsıyla geri döndüğünü ve bu kez lenflerime de sıçradığınısöylediler.

MD Anderson’da tekrarlayan rahim kanseri olanlar için yapılan klinik bir deneye kabul edildim. Teşhis korkutucuydu fakat hiçbir zaman öleceğimi düşünmedim.

Belki çok saftım. Belki kendi tuhaflığımı fark etmek istemiyordum .Belki de benim için sorun olmayacağını düşünüyordum çünkü çocuklarımın annesiz, bensiz büyüme ihtimallerini düşünmek istemiyordum.



Tekrarlayan rahim kanseri tedavim

Klinik deneyde; cisplatin ve alimra vardı. Bunların ikisi de her 3 haftada bir 9 saat boyunca aldığım kemoterapi ilaçlarıdır.

Bana göre; ilaçların damarlarımdan verilmesi tüm gün sürüyordu ve içerdiği Benadryl’den dolayı tepki veremiyordum. Serumdaki potasyum da damarlarımı çok rahatsız ediyordu. Çok ağrılı bir süreçti fakat hemşireler ellerinden gelenin en iyisini yaparak, damarları açmak için sıcak örtüler kullanıp, sonrasında acıyı alması için de buz torbaları koyuyordu.

Hiçbir zaman port kullanmadım ama şimdi pişmanın çünkü port kullansaydım ağrım olmayacaktı. Port almak hiçbir zaman benim programıma uymadı. Kullanmayı düşündüm, bunun için konuştum da, fakat onu almak tedavim sırasında koşmayı seçtiğim iki yarı maratona ve bir arkadaşımızın 50. Doğum günü için arkadaşlarımla yapmayı planladığımız hava dalışına engel olacaktı.

Eğer kanser tekrar teşhis edilirse, doktorun ofisinden ayrılmadan önce port alacağım çünkü ilaçların damardan verilmesi gittikçe daha acı verici ve zor oluyor. Anladığım kadarıyla, eğer port kullanırsan, bu ağrı ve damarlarında duyduğun rahatsızlık oluşmuyormuş.
 
Vücudunuzdaki değişiklikleri dikkate alın

Kulağa tuhaf gelebilir fakat ben boynumdaki şüpheli kitleyi ayak bileğimdeki şişlikle farkettim. Düşmemiştim, bileğimi de burkmamıştım, ağrımıyordu da. Bu ikisinin nasıl bir bağlantısı var bilmiyorum ama vücudumun farkında olmamı sağladı.
Biz vücudumuzu herkesten iyi tanırız. Eğer bir şeyler iyi gitmiyor gibi görünüyorsa dikkate alın ve doktora görünün. Kanserden kurtulmuş biri olarak vücudumda yolunda gitmeyen bir şeyler mi var diye hep alarm halindeydim. Bu konuda çok abartmadan dengeli bir şekilde vücudumdaki değişiklikleri dinlemeye çalıştım.

Minnettar olduklarım

Kanserle yolculuğuma dönüp baktığımda, düzenli tedavi alabildiğim için, vücudumdaki değişikliklerle barışık olduğum için minnettarım. Tedavi görmek ve bu değişiklikler hayat kurtarıyor, benim hayatımı kurtardı.

Kanser kazanmaya çalışacaktır fakat savaşmak için yanlış kadını seçti.
 
Linda Ryan  kanseri hayatından çıkardığını düşünüyor. İlk maratonunu koştuktan sonra kanserin yedi yıl sonra tekrar edeceğini düşünmek zordu. Kanser yanlış kadını seçti. O; sağlık, kahkahalar ve arkadaşlıklarıyla kanserle üçüncü kez bile savaşmaya hazır. Linda Ryan’ı
MeStrong.net ‘ten takip edin.

Kaynak:
http://www2.mdanderson.org/cancerwise/2013/05/cervical-cancer-patient-my-journey-from-diagnosis-to-recurrence.html

Hiç yorum yok: