İlk Teşhis Konulduğunda Ne dediniz? Nasıl Tepki Verdiniz? Kanserle Dans Ortak Paylaşım 2

 
 
Her hafta merakla beklediğim en sevdiğim köşe sizlerden gelenler, kalbinizden dökülenler. İlk Teşhis Konulduğunda Ne dediniz? Nasıl Tepki Verdiniz? Kanserle Dans ailesi paylaşıyor...

 Engin Merve A. İnanamadık,nasıl olabilirdi,yıllardır içinde birlikte yaşadığın kötü hücreler hiçbir belirti göstermemişti.Gözlerimiz doldu birbirimize bakıp sarıldık ve delikli biz bunu yeneriz ,başladık doktor doktor teşhisin doğru olduğunu öğrenmeye.NEyazıkki doğru.

Tülin B. Hayat nasıl anlamsız geldi dondum ağlayamadım...plânsız programsız yaşamaya başladım..en zoru da oydu zaten

Pınar Ç. kızıma ilk teşhis konulduğunda sadece dizlerime vurup şimdi ben bunu sineme nasıl söylerim diye çok ağladım . o anda beyin duruyo herşey duruyo . saçları beline kadardı dökülecekti alacağı ilaca dayanabilecekmi 50 tane soru kafamdaydı. ertesi gün kendime geldim ve dansımız başladı.

Asiye Y. neler hissettik hani derlerya kıyamet var evet insanın hayattayken yaşadığı büyük lıyamet bence duyduğumuzda aile olarak yer ayağımızın altından kaydı ve depremin en büyüğünü yaşadık daha nasıl anlatılabilir bilmiyorum hala fay hattı yerine oturmadı ne zaman oturur bilemiyor kıyametin büyüğü ailenin yaşamını alt üst etti umarım herkese aynı zararı vermez ufaktan sallar ve geçer.

Sevil Benli G. O anı hatırlıyorum hiç unuturmuyum üzerinden kos kocaman 5 yıl geçmesine rağmen. Ameliyat öncesi çekilen MR Ve tomografilerde hiç sıkıntı yoktu sadece CEA degerim 38 di başkada hiçbir belirti ağrı vb yoktu.sadece karın ile sırt bölgesi arasında yer alan retroperitonal bölgede yaklaşık 9 cm çapında portakal gibi bir kist var o alınacak dediler ve ameliyat oldum. Ameliyat anında vücudumda bulunan kitlenin kum saati şeklini aldığı ve bir o kadar da 12 parmak bağırsagının altında (olduğu için görüntülemeyen kısım) kaldığı tespit edildi ve bağırsağın o bölümleride temizlendi. Ameliyat anında yapılan patolojim temizdi ama doktorum emin olabilmek için ana patolojik incelemeyi bekleyeceğiz dedi. Tabii ki bir şüpheyle bekliyorsunuz ama aklınıza da kötüyü getirmemeye çalışıyorsunuz . Ağır bir ameliyat geçirmişsiniz hastanede yatıyorsunuz eşinizin yardımı olmadan kalkamıyorsunuz bile. Ameliyattan sanırım altı gün sonraydı cerrahım ve sonradan onkoloğum olan doktorum birlikte gelip sonucun geldiğini kanser olduğunu (kist adeno karsinom) ve tedaviye başlanacağını söylediler. O anda yalnız kaldım kanser ve ben nasıl yani ne olacaktı şimdi iki tane oğlum var onları düşündüm onlar üzülecekti, çok sevdiğim eşim zaten çok ehvamlı bir kişidir o ne yapar , annecim ve rahmetli babacığım çok üzüleceklerdi yani anlayacağınız ben kendimi bıraktım herzamanki gibi beni sevenlerin üzüleceğini düşündüm ve ağlamaya başladım . O anda şaşkınlık tedavi esnasında yaşayabileceğim bilinmezlikler kafamda bin tane soru saçım dökülürmü acaba falan falan ...ama çok şükür 6 kür kemoterapi ve iyi bir bakımla atlattım 5. Yılımı doldurdum . Allah tüm hastalara iyilik sabır ve dayanma gücü versin.

Esra Y.doktora gidip boyle bir olasliktan bahsettiginde kucuk kizima hamileydim....dr bana birseyler anlatiyordu benim aklimdan ise bebegimi kesinlikle aldirmam dusuncesi geciyordu.....Rabbim herkesin yardimcisi olsun....

Özlem K. öylesine rutin kontrol amaçlı gitmiştim,doktor en son ne zaman smear testi yaptırtığımı sordu,hiç hatırlamıyorum dedim.Smear testi uyguladı.Sonrasında unuttum bile,aynı hastanede çalışan kuzenim arayarak,hastaneye gelmemi,sonuçla ilgili bir sıkıntı olabileceği gibi bişeyler geveledi.Telefonu kapattım.O anda aslında kanser olabileceğimi anladım.Söyleyemiyordu işte.Ağladım hemen buzdolabına gittim,kocaman bir paket çikolata açtım,zararlı diye içmediğim cola dan bir bardak doldurdum,bir pakette cips,hepsini deli gibi yiyordum ve bir taraftan da ağlıyordum.öleceğim madem sevdiğim şeyi yaparak öleyim diye düşündüm.ameliyatlar,ve şuan herşeye iyiye gidiyor...

Güner G. Kızgınlık. Yoğun tempodaki çalışma hayatının içinde kendimi okadar kaybetmişim ki düzenli olarak her yıl yaptırdığım kontrolleri son iki yılda atlamıştım.Öyleki çevremde tüm tanıdıklarımı kontroller için zorlarken kendimi ihmal etmiştim. Doktorum en az iki yıllık olduğunu söylediğinde ''ben kendime ne yaptım böyle'' diye büyük bir kızgınlıktı hissetiğim. göğsümle beraber alınan tüm lenflerde kanserli hücre vardı. Ameliyatlar,Kemoterapi, Radyoterapi süreci derken bu kez sadece kendim için mücadelem başladı. Çok şükür bu mücadeleden galip çıktım. Davetsiz vede sevimsiz misafiri gönderdim. inşallah birdaha hiiiiç gelmez.En azından gelmemesi için ben kendime daha iyi bakacağım.Çünkü sevdiklerimi birdaha asla üzmek istemiyorm. Allahım herkese yardım etsin, güç versin.

Gülşen T. Kitleyi keşfettiğimde nedense kötü huylu olduğunu hiisetmiştim.Önce beynen kabul etmek için 1 hafta başka bir yere gidip kendimle kaldım ve kabullendim.Toprakla uğraştım sadece ve geri dönüp tüm tetkikler ve filmleri 1 haftada tamamladım ve 2 hafta başında tedavi sürecim başladı.

Özlem K. Ama aklıma gelen ilk şey Neden Ben'di...

Gonca Yilmaz A sadece durdum duvara baktım korku yoktu yarın hastahaneye gitmek gerekiyor diye düşündüm ve gittim aslında şu an yazdıklarıma bakılırsa boşlukkkk

Alev H. benimki geç bir evreydi ilk duyduğumda şok olmadım son evreye gelene kadar ben onlarca doktora ve hastaneye gitmiştim fakat bilememişlerdi doktorlar ..ben bir şekilde kurtulmak istiyordum bütün acılarımdan ağrılarımdan ...

Mine U. Ne yapalım dedim oglumun gözpınarında bir damla yaş gördüm o an onu aglatmayacagıma yemin ettim içimden oglum intern dr du ve mezuniyetini göremezsem diye düşünmüştüm bıcak saplanmıştı içime çok zor iste,..

Rahila Ş. olumun soguklugunu ilk o zaman hiss ediyosun. insanlar iste olucez derler ama o zaman daha cok iyi anliyosun olmek ne demek, oldukden sonra kimsenin anlami olmayacak, sen varsan var hayat diye anliyosun. yoksan yok iste hic bir sey.her seyin bir anda yok oldugunu hic bir seyin anlami olmadigini anliyosun iste o zaman. insanlarin basina hic bir zaman gelmesini istemem bunun. saglik cok kiymetli.hic kimse bunlari yasamasin bu duygunun nasil oldugunu bilmesin istemem.

Fatma D. Eşimdi koloskopi çekildi dr hastanın yakını gelsin demişti girdim ve kitle var bagırsakta dedi nasıl yani dedimm..kanser yani dedii dr odasından dışarı çıkarken ayaklarım yere basmıyordu..Odadan çıktıgımda eşime ne diyecegimi düşündümm o an onun üzülmesini asla istemiyordum yara var dedim .. ameliyat olman gerekiyor diye söyleyebildim anca..ya çocuklarımm onlara ne diyecektimm..bi türlü söyliyemedim onlara hep yara bildiler.onlarda ben üzülmiyim diye anlasalarda yüzyüze kanser lasfını asla kullanmadık tam bir yıl oldu hala yara diyoruz..kanser sözünden nefret ediyorumm..ameliyat olup bitecekti fakat başarısız bi ameliyat geçmişti.. işte ogün birdaha öldümm..ve kemotarapi uygulanacak dedi doktorumuz.4. kürden sonra ankara hacettepede bt çekildi tamam yine ameliyat denildi .doktorumuz bekleyin ben ssizi çagıracam dedi.tam bir ay geçti.ve tekrar ameliyat kararı verildi bt çekildi ne yazıkki kitle büyümüştü bu bir ay içi,nde. ameliyatın çözüm olamıyacagı söylendi.bu 3. yıkım olmuştu bize..şimdi yine kemotorapi alıyoruzz kadderimize razı olduk bekliyoruz..eşim yorgun yıkkın iştahsız kendini eve bagladı bilmiyorum ne olacak onla birlikte hepimiz acı bi bekleyiş içindeyiz yani anlıyacagınız..

Selver K. Iki günüm kalmisti Türkiyeye kesin dönüs yapmama,doktor söylediginde ama Annem ne olacak dedim ve yüzümdeki gülerken olusan cizgilerimin milim milim acilarak gerildigini hissettim,ameliyatimdan üc hafta sonra bütün raporlarimi okudugumda nasil büyük bir ameliyat gecirdigimin bilincine vardim,sonrasinda bulundugum rehabilitasyon klinigindeki aglamami unutamam,soktan cikmistim,üc ayin sonunda Türkiyeye geldigimde annem le öpüsüp görüsmeme ragmen annem beni tanimayip yegenime benim neden gelmedigimi sordugunda cok zoruma gitmisti,annemin bana benim yeni halime alismasi bayagi Zaman Aldi,21.04.2011 de oldum ameliyatimi,Rabbim herkesin yar ve yardimcisi olsun

Birgül C. Doktorla dalga geçtim inanmak istemedim kemoterapi dedi hafif olur saç dökülmez demiştim yok dökülecek demişti şok oydu 3 hafta içinde hayatım değişti öyle bir anda geldiki tam bir pembe buluttan kara bulutların üzerime çökmesiydi başlangıç 2009 geri dönüşü ekim 2012 halen yokmuş gibi yaşama karabulutları pembe gibi yaşıyorum. ......yılmak yıkılmak yoooooookkkk.....

1 yorum:

Unknown dedi ki...

sustum, sadece sustum, sustum, sustum... sessizce savaşa giriştim...