İçimizden Biri Melek Turgun -- Röportaj: Nezih Tekman

 
Melek Hanım kendinizi biraz tanıtır mısınız bizlere ? 

İstanbul'da ikamet ediyorum. 50 yaşındayım emekli olmama rağmen yabancı bir kuruluşta çalışıyorum halen, çünkü o beni ayakta tutuyor, hiç evlenmedim ve çocuğum yok.


Teşhis konulduğunda ne hissettiniz ?   Nasıl bir tedavi aldınız ?  


İlk teşhisimde biraz şaşırdım. 3. üncü evredeymişim, birazda üzüldüm ama hemen kendimi toparlayıp en iyi Onkologları araştırdım ve Prof. Dr. Gökhan Demir ile tedavime başladım her 21 günde bir kemoterapi toplam 6 kür aldım sonra ameliyat oldum sol mememi ve koltuk altı tüm lenf bezlerini aldılar, çünkü hepsine sıçramıştı 3 hafta aradan sonra 25 seans radyoterapi gördüm. 


Kontrol öncesi kaygınızı nasıl yeniyorsunuz ? 

Doktorumun önerdiği şeyleri uygulamaya çalışıyorum ve kötü düşünmemeye çalışıyorum. 


Kanserden önce ve sonra neler değişti hayatınızda ? 


Alıştım artık bu ikinci kanserimde ilki kadar üzülmedim çünkü dayanılmaz ağrılarım vardı ve onlardan bir an önce kurtulmak istedim


Kanserin size öğrettiği bir şey var mı?


Kanserden sonra beslenmeme dikkat ediyorum şekerden, yağlı ve kızartmalardan uzak durmaya çalışıyorum. Arkadaş çevremi biraz kısıtladım bu zor günlerimde dostumu, düşmanımı daha iyi anladım ve insanlara fazla güvenmemeyi öğrendim.. Huzurluyum. 


Kanserle dans edenlere ve Kanserle Dans ailesine iletmek istediğiniz bir şey var mı?


Elbette. Kimse umudunu yitirmesin ve dirensinler. Neden ben demesinler! Çünkü bu hastalık çağımızın hastalığı oldu o kadar çok çoğaldıki bugün o kadar çok fazla hasta vardıki hastanede kemoda bana yer bulamadılar sedyede kemo gördüm ve ben bu kanserimde komaya girdiğimde yaşamam için doktorlar yüzde 20 şans vermişlerdi Allah şükür bakın bugün halen dimdik ayaktayım.. Komadan çıktıktan sonra kendi kendime Allah bana yaşamam için bir şans daha verdi dedim bir iki gün sonra hasta bakıcıdan tekerlekli bir sandalye ile beni dolaştırmasını istedim daha sonra tekerlekli sandalyeden indim ve bir elimle hasta bakıcının koluna diğer elimle de duvara tutuna tutuna yürümeye çalıştım daha sonra da kendi kendime yürümeye başladım. Herkese sağlık diliyorum.  


Melek Turgun


Mini Bilgi:
Koltukaltı lenf bezlerinin çıkarılması  Nedir?

Hastada koltukaltı lenf bezi tutulumu olduğunda, koltukaltı lenf bezlerinin büyük bir bölümünün çıkarılmasıdır. Bu durumda bazı hastalarda lenf bezlerinin çıkarılmasına bağlı olarak kolda şişme, uyuşukluk, karıncalanma gibi yakınmalar görülebiliyor.


 

Hiç yorum yok: