Bize Ne Söylemeli? Ayşin Aksu


“Çok iyi gördüm seni” “Allah seni bize bağışladı”  “Bırak şu kanseri, başka şeyler konuşalım” “Kanser adını ağzına bile alma”, “Sen güçlüsün, nasilsa yenersin” gibi birçok söz üzebiliyor bazen bizleri.  İnsanların bizim için ne kadar üzgün olduklarını duymaya ihtiyacımız yok zaten biz de bu durumdan hoşnut değiliz.

 

İnsanların  bize ‘’çok üzgünüm’’ demesi bizi nasıl cevap vereceğimizi bilmediğimiz bir pozisyonda bırakıyor.  Biz kanser hastaları yalnızca çevremizdeki insanların bizi dinlemelerini istiyoruz. Yorum yapmadan DİNLENMEK…

 
Bize acımayın ve bizi göz ardı etmeyin
 

Kanserle Dans ailemizden bizlere söylenmemesi gereken sözler:


Burcu A. "Grip gibi birşey oldu. Herkesin mutlaka bir yakını kanser.

Derya Yılmaz A. Kemoterapinin yan etkilerini bünyenin hassas olmasına bağlayanlar var....

Şerife K. Ağlama ağlarsan hastalığın artar... '

Meral Güneş E. Tanıdığım yada az tanıdığım hatta göz aşinalığı bile olmadığım kaç kişinin “ vah vah çok üzüldüm duyunca” demeleri…

Özge Deniz A. Ağlamakta bir ihtiyaç, aslında bizim onlardan istediğimiz şey iyiyken bizi nasıl kabul ediyorlarsa kötü hissettiğimiz anları da kabul etsinler, bize nasılsın diye sorduklarında hep iyiyim dememizi değil kötüyüm dememizi de duymaya açık olsunlar ve korkularımızı ifade etmemize izin versinler…

-Sahi ne söylenmemeli bizlere? Mesela bana hep neyin var anlat diyorlar, anlatıyorum aman boş ver bu da geçer diyorlar.:))

Şerife K. Anlamayı denemek yerine sadece anlatmamıza izin versinler o kadar  korkuyorum, üzülüyorum, ağrım var... ve bir sürü şeyi anlatmamıza izin vermedikleri için yalnız yaşıyoruz ve bu yük çok ağır... yapmayın 
Dilay T. Aman hadi hadi... yanlış teşhis konulmuştur. İnsan kendi kendinin doktorudur.

Derleme: Ayşin Aksu

Hiç yorum yok: