Hayatımdaki Dansçılar --Feride Petilon

Şimdi de sizlere bir dans grubunu tanıtmak istiyorum.
Onlar gerçek birer sanatçı.
Onlar adımlarını atarken beyin hücrelerinin hepsini harekete geçiren kişiler.
Onlar sizinle ağlayıp sizinle gülenler.
Onlar insan gibi insan adamlığını adam olanlar. Tıp insanları...

Doktorlar dememeyi lise çağlarında öğrendim.Türkçe öğretmenlerimden birinden her meslek dalında doktora yapanların doktor ünvanını aldığını öğrendim. Bu anlamda doktor mimar da olabilirmiş. Doktor bir sıfatmış. O gün, bu gün ben hep tıp doktoru tabirini kullanırım (sevgili dostlar ben üniversite okumadım, sadece iki üniversitede ikişer yıl okuyarak lise mezunu olarak hayatımı devam ettirdim.Ancak çok iyi bir eğitim aldım.Yurt dışından lisan öğretmenlerinden lisan öğrendim. Rahibelerden insan olmayı öğrendim. Ve inanıyorum ki Türkiye'nin en iyi eğitimcileri ile karşılaştım. Hayatta olanlara teşekkürler, bu dünyadan göç edenlere de Tanrı'dan rahmet dilerim.)
 


İşte hayatımın en ünlü dans ekibi.
 

Kimden başlasam diyen düşünürken öncelikle jinekoloğum geldi aklıma,muayenehanesine son hasta olarak giderek kendisi ile sohbet etme fırsatı yakalayabilmeyiz istediğim, yolum Taksim'den her geçişimde gözlerimin aradığı o çok müstesna kişi bana ikiz annesi olmanın özelliklerini ve güzelliklerini saydı. Kendisine her müracat ettiğimde verdiği cevaplarda "kızım ya da eşim olsaydın böyle davranırdım"diyen kişi ve en önemlisi yazar kişiliği ile bana zaman zaman meslektaşım diye hitap eden kişi Selçuk Erez.


Mavi mavi bakan gözleri ile aslında bana kardeşlik yapan onkoloğum.Eğer o gün tırnaklarını maviye boyamış ise bir hastasının isteğini yerine getirmiştir mutlaka....Çok ama çok meşguldur ama telefonlara hep cevap verir hem de en ufak detayları unutmadan Prof Dr Nil Molinas Mendel...


Filimlerde bazı sahnneler görürüz doktor hastası ile iletişim kurmak için türlü türlü çareler başvurur.Böylesi filimlerde görülür dedirtecek cinsten hareketleri ile bir başka dansçı Moşe İnbar.Kemoterapim sırasında saçlarını sıfıra yakın vurduran, 1.90 boyu 80 ile 150 kilo arasında gidip gelen bir dev. Ben İbranice bilmem o da fransızca.Bu iş nasıl olur demeyin işte gerçek dansçılar böyle günlerde fark edilir.Fark insan olmaktan geçiyor....
  

Bir adam tanıdım tanımadan mutlu oldum.Kendisi ile sosyal hayatta da karşılaşsaydım eminim ki kanım kaynardı. Bana 2. kanser haberini vermek görevini kendine misyon edinen elimi tutarken "hayatın bir başka boyutunda görüşmek üzere"diyen ve bu tatsız ve talihsiz haberin ardından bana bir bardak şarap içmemi öneren sevgi Tarık Akçal. Ancak benden önce kızım ufak bir operasyon geçirdiği için "o esas sen çakmasın"diye bana takılabilen ve kendisinden kilo vermesini hep istediğim dev adam. Yüreğinin kocamanlığından ödün vermeden elbette.


Şimdi bahsedeceğim ikili için sayfalar yazabilirim.Babayı tanıdığımda ben 23 yaşında idim....


Genç ve hamile bir fibrokist hikayesi.Sonradan hep ama hep karşılaştık.Şimdiye kadar tanıttığım iri kıyım doktorların yanında biraz ufak tefek diyebilirim.Babamı genç yaşta kaybettim manevi babam diyebilirim....Yorumları ile beni hayata bağlayan bir Kahraman Alptekin Peker...."Amazon kadınları daha iyi savaşabilmek için bir memelerini aldırırlar. Bu durum onları keskin nişancı yapar"diyerek beni amazon kadınlarına benzeten Alptekin hocam ve müstesna insan kızı Elif Peker Hatemi kardeşim. "Bu kadını sana miras bırakıyorum"diyerek beni artık Elif'e devretse de her mamografime göz attığından eminim. Sevgili Elif seninle çok ama çok şey paylaştık kapalı kapılar ardında.Her bir tetkikde bir hayat dersi verdik birbirimize. işte bu yüzden sadece stestoskopu tutmak yetmiyor bence daha ötesi var hem de yoğun bir şekilde.Sevgili Elif oğluna olan düşkünlüğünü biliyoruz umarım  daha uzun yıllar görüşür birlikteliğimizi güzel anılar ile taçlandırırız.Sevgili babamız Alptekin Hoca'ya da  buradan selam olsun.Benim arkamda olmaya devam ettiğiniz müddetçe hayat bana güzel olmasında kime güzel olsun.


Unuttuğum birileri mutlaka vardır. Lakin hep aynı şeyi söylerim boşanmadım avukat tanıdığım az ama bolca hastalandım çok ama çok tıp doktoru dostum var.


 Burada bir anımı paylaşacağım. Büyuk kızımı evlendiriyorum,Sinagogda biraz daha yüksek olan ve aile için düzenlenen bölümde misafirlere bakıyorum. Birden opera sahnelerinde dansçıları sayma huyum depreşti ve tıp dostlarımı saymaya başladım 18 misafir vardı.yanılmadınız 18 tıp adamı benim o çok özel günümde yalnız bırakmamıştı. Demek ki onlar benim dans ekibimin en sağlam güvenilir dansçıları.  Kendilerine selam olsun.


Feride petilon

Hiç yorum yok: