İçimizden Biri Yasemin Yakar --Röportaj: Zambak Kan

O DANSINI MÜTHİŞ MOTİVE EDEN BİR DANSCI...

Öncelikle size hayran kaldım. Merhaba diyerek; bize kendinizi tanıtmanızı istiyorum ?
Adım Yasemin YAKAR. 16 Haziran 1959 İstanbul doğumluyum. Erenköy Kız Lisesi mezunuyum. El sanatlarının her dalı (modalistlik, resim, stilistlik v.b.) ile ilgilendim. İngilizce biliyorum. Ud kursu aldım. Kadın Hakları Koruma Derneği'nde 15 yıl bil fiil Gönüllü Başkan Yardımcılığı yaptım...
Hastalığınızı size söylediklerinde duygularınız neydi?
Annem ve teyzemi Meme Ca.'dan kaybetmiştim. Bende böyle bir durumun er ya da geç bana da gelebileceğini bekliyordum. Bu benim için beklenmedik bir sürpriz olmadı. Yani çok şaşırmadım. Bu haberi aldığımda Bodrum Devlet Hastanesi'ndeydim. Bodrum'da yeni bir işe ve hayata başlamıştım...Ne yapacağıma karar vermek zorundaydım. Doktorumun "İstanbul'a gitmen gerek" demesi üzerine bende hemen ertesi günü İstanbul'a döndüm. Ve yapılacak tüm tetkik ve tahlillerimi yaptırdım. Sonuç da 2 Evre Erken Tanı Meme Ca.ydım. Doktorum 10 gün içinde ameliyatıma karar verdi ve ameliyat oldum. Duygusal olarak inanılmaz pozitiftim. Ben hayatı olumlu gören bir kişilik olduğum için, "bu da yaşanması gerekenlerden biriydi" dedim. Bu dönemde inancımı yüksek tutarak, Allah'a dua ettim. "Ben neler aştım ki; bunu da aşacağım" dedim...
Evet şuan 4.Kemo'dasınız ama maşallah "bir elinde cınbız bir elinde ayna umrumda mı dünya ? " havasındasınız...Sizi tebrik ediyorum...
"Çok daha kötü bir durumda da Allah korusun bir trafik kazası geçirmiş ve bir uzvumu da kaybetmiş olabilirdim" diye düşündüm. Şu durumuma şükür ettim. Ama hepsini aşacağıma hep inandım...Kısaca pozitif enerjim beni hep motive etmiştir. Ve hala da etmeye devam ediyor...Çünkü fazla yapacak bir şey yok. Günlerinizi kendinize olumsuzlukları düşünerek zehir etmemelisiniz. Ben bunu başarabilenlerdenim...
Evet siz gerçekten bu konuda kendinizin İDOL'üsünüz...
Şimdi kemoterapinizi alıyorsunuz. Şuan birebir gözlem halindeyim. Bu ilacı alırken nasıl hissediyorsunuz ?
Halen damardan gelen bu ilaçlar bana etki etmedi. Ama eve gidince yüzüm kıpkırmızı olacak ve saatler ilerledikçe mide bulantısı ve istifra hissi verecek. (Ben yiyebiliyorum ama ağzımın tadı olmuyor) . Elbette herkese göre değişiyormuş ama ben yine de standartlarımı takip etmeye çalışıyorum. Kendimi iyi hissetmeye zorlamıyorum. Neyse o...Elbette bu yüklü ilaç her dansçıya etki etmiştir, ediyordur. Moralimi bozmasına hiç ama hiç izin vermeyeceğim. Eve gidince 2 saat dinlenip, birşeyler yiyeceğim. TV.'deki sevdiğim proğramları (ama eğlenceli) seyredeceğim. Haaa...şunu belirtmeliyim ki; "ben kemo almaya gelmiyorum"...
Nasıl yani ?
"Güzelleşmeye geliyorum". "Şuan olmayan saçlarım yeniden çıkacak", "cildim güzelleşecek" ...
O nasıl oluyor ?
Bu dansın sayesinde "Sigaraya elveda" dedim.
Güzel...
"Bu arada sigara paralarını biriktiriyorum"... Tedavim bitince bayağı bir birikim yapmış olacağım. Eeee...güzel bir tatil yaparım artık...
Tabiki...İnşallah. Yapacaksınız...
"Şuan örgümü örüyorum"...
Evet görüyorum. Ve sizi hayranlıkla izliyorum...
Kanser sizin hayatınızı nasıl etkiledi ? Olumlu / Olumsuz açıklayabilirmisiniz ?
Benim için en olumlu etkisi sigarayı bırakmam oldu. Yemek saatlerine ve öğünlerime daha dikkat eder oldum...Beslenme alışkanlıklarım değişti. Şimdi daha sağlıklı besleniyorum... Fazla olumsuz yönünü görmedim. Haaa...kemo'lardan sonra tabiki fiziki değişimleri saymazsam...Geziyorum, rutin hayatımın devamını bozmuyorum. Çünkü pozitif enerji ve sosyal hayatın içinde olmak inanın daha da güçlü olmanızı sağlıyor...Bir de çocuklarımın bana üzülmemelerini sağlamayı başaranlardanım. Çünkü diyorum ya "BEN KANSERLE DANS ETMİYORUM...KANSERE DANS ETTİRİYORUM"...Ne yapacağını şaşırdı. Ama benimle dans ettiğine pişman olacak ve en yakın zamanda "ohhhh...bee"...diyerek, arkasına bakmadan çekip gidecek...
Yasemin hanım siz müthişsiniz. Bu mesajınız literatüre geçecek düzeyde. İnanın bayıldım... Tedaviniz sırasında karşılaştığınız sıkıntılar oldu mu ? Halen devam ediyor ama...
Şimdiye kadar Sosyal Güvenlik açısından bir sıkıntı yaşamadım. Bana gösterilen hastanede tedavim devam ediyor. Kemoterapinin doğal yan etkilerilerinin yaşanması dışında ruhi olarak etkilenmedim. Ve etkilenmesine de müsaade etmiyorum...
Bu arada Yasemin hanım yatağında ve damardan ilacını alıyor, TV. seyrediyor ve elindeki o güzel şişleri ile kendine şapka örüyor. Ben de "YOK BÖYLE DANS" diyorum...ve kendisini bu metanetli duruşundan dolayı takdir ediyorum...
Kanserle Dansa yeni başlayanlara tavsiye edeceğiniz neler var ?
*Hayat enerjilerini bu dansda yüksek tutsunlar, *Morallerini hiç bozmasınlar, yaşananlar yaşanır... *Kanseri normal bir hastalık gibi karşılasınlar, *Günlük hayatlarının ritmini bozmasınlar, *Herkesin sözüne kulak asmasınlar. Çünkü bu zamanda her kafadan ayrı çıkan sesler sizi etkileyebilir. Asla izin vermeyin... *Saçlarınız dökülecek ama yerine yenisi çıkacak. Hatta tadını çıkarın. "Her zaman kel kalma şansınız olmayacak"...
*Başınıza gelen olumsuzlukları olumluya çevirmek sizin elinizde. Sadece inanın... *Gün saymasınlar...Gün sayarlarsa zamanın içinde ruh halleri etkilenebilir.
Sizde yakınlarınızı kaybettiniz. Hasta yakınlarının hastalara hiç söylememesi gereken sözler ve yapmamaları gereken davranışlar nelerdir ?
*"Sen Kanser hastasısın dışarı çıkma, onu yeme, bunu içme, bunu yapma" demesinler, "Moral versinler, *Hastalıkları ile ilgili ileri-geri bilinçli-bilinçsiz konuşmalar yapmasınlar. Çünkü böyle zamanda sanki herkes prof olmuştur... *Doktorunuzun tavsiyeleri ve öngörüleri dışında çok fazla bilinçsiz kaynaklar da olabiliyor. Bunları çok incelemesinler, *Kimse kimsenin yaşadıklarını yaşayamaz ve kimse beni benden çok sevemez. Evet "önce can, sonra canan"... *Bir de son olarak kendilerini fazla dinlemesinler...
Şimdi sizin yaptığınız gibi...Maşallah ben burdayken, siz hem ilaç aldınız, hem de neredeyse şapkayı bitirdiniz...Hayranlıkla sizi dinliyoreum ve yazıyorum...
Son olarak KANSERLE DANS edenlere bir mesajınız var mı ?
Evet var tabiki..."KANSER OLMAKDAN KORKMA...GEÇ KALMAKDAN KORK"....Lütfen farkındalıklarınızı arttırın sevgili arkadaşlarım. Çevrenizdekilere de bu konuda farkındalık yarattırın. Çünkü ERKEN TANI HAYAT KURTARIYOR...
Harika bir mesaj verdiniz...
Yasemin hanım bana ayırdığınız bu güzel zaman için size teşekkür ederim.
Sağlık ve mutlulukların çoğaldığı yarınlar sizinle olsun...
Sevgiler

Zambak KAN

Hiç yorum yok: