BİR MAMOGRAFİ MACERASI- Esra Ürkmez





Yani yazarken bile utanıyorum aslında, ama ders olsun birilerine diye yine de yazmaya karar verdim...

Bundan bir buçuk sene önce, babamın vefatı sonrası göğsümde kocaman bir kitle belirdi, apar topar kadın doktoru, sonda da mamografi istendi.

E korktum ya, hemen gittim. Ama NYU binasının önünde kocaman KANSER HASTANESİ yazısını görünce caymayı düsünmedim değil.

O zamanlar Kanserle Dans da yok daha.
Hala kanser kelimesine alışamamışım babamı kaybettikten birkaç ay sonra.

Neyse, mamografide herkes şikayetim olan mememi bırakmakla kalmadı, sağ mememe iki kere mamografi ve ultrason yapıp, bir de biopsi istemezler mi...

Herşey temiz şükür ama dediler ki "her 6 ayda bir geleceksin kontrole"...

6 AYDA BİR KONTROLE GELECEKSİN....

E şimdi utanma kısmı başlıyor... Gitmedim bugüne kadar, üstünden geçmiş 18 ay!

Niye:
Zamanım yok.
E şikayetim yok ki.
E ailede meme kanseri yok ki.
E geçen seferkini sigorta karşılamadı, şimdi o kadar parayı mı vereceğim yine E canımı acıtıyorlar...

Ya şimdi sen git binlerce insana kendi kendine meme muayenisi yaptır de. Mamografiyi ihmal etme de. Kendine gelince bulduğun bahanelere bak.
Olacak şey değil...

Şimdi teker teker o bahaneleri size cevaplıyorum, olur da aynı bahaneleri kendinize buluyorsanız diye.

Zamanım yok. -EĞER KANSERSEN SANKİ BAŞKA ŞEYE ZAMANIN OLACAK 

Sikayetim yok ki - SANA GEL DEDİLERSE BİR BİLDİKLERİ VAR, DOKTOR MUSUN.

Ailede meme kanseri yok ki. - SANKİ AİLESİNDE OLMAYANLARIN RİSKİ YOK MU.

Geçen seferkini sigorta karşılamadı, şimdi o kadar parayı mı vereceğim yine ki - SEN ONU BUNU BIRAK, EĞER TEDAVİDE GEÇ KALIRSAN KİMBİLİR NELERE MAL OLACAK 

Canımı acıtıyorlar. - YA ESRA, DELİ MİSİN. BİLMİYOR MUSUN AİLEMİZDEN HERKES NE ACILAR ÇEKİYOR. MAMOGRAFİ ACI MI ALLAH AŞKINA!

E E EEE. Sonunda aldım randevuyu ve gittim bugün, kendime kızarak, söylenerek. Ve hala acıyacak diyerek ama bir taraftan da bu kadar ihmal ettiğim için utanarak...

Çok şükür herşey normal, ama değer mi...
İki tane küçük cocuğum var iken bu genişlik ve ihmale hakkım var mı...

NE OLUR SİZ DE BENİM GİBİ YAPMAYIN, BEN BAŞIMDA ARALIKLI HADİ DİYEN MELEĞİMİ DİNLEDİM, EBRU TATLI TATLI KIZDI BANA SÜREKLİ.

Siz de beni dinleyin ve ne olur kontrollerinizi ihmal etmeyin...

Esra Ürkmez


2 yorum:

Aner dedi ki...

Cok guzel bir yazi olmus, cesaretiniz ve yardimseverliginizi icten kutluyorum
Sevgilerimle

Serap dedi ki...

Yazınızı okurken benide anlatan cümleri görünce ister istemez gülümsedim...çünkü ben sizin kadar şanslı değildim...Menopoza girdiğimde hormon kullanmadım,ailemde bu tür rahatsızlığın olmaması ve hiç bir rahatsızlıkda hisetmediğim için genel kontrol yaptırmadım..Tesadüf sonucu elime gelen sert bir kitle hissettim ve kızımın baskısı ile kontrole gittiğimizde sağ meme 2.2 cm kitle biyopsi sonucu kanser...08. Mart. 2013..Böylece kadınlar günümü bu şekilde kutlamış oldum..Sadece kitle alındı 4+4+4 kür kemo (tamaxsofen)(Herceptin) ve 30 iş günü radyoterapi ile süreci tamamladım..ve 13 kür Herceptinle ile de Haziranda son bulacak...en acı olanıda ameliyatımı yapan doktorum,onkoloji dokturumun bu güne kadar hiç kontrol yaptımadınızmı diye sorduklarında verdiğim hayır cevabından sonra eğitim duumunuz nedir diye sorduklarında ise üniversite demeye o kadar çok utandımki... Onun için hiç kimse bende kesinlikle böyle bir şey olmaz demesin...Gerekli kontrollerini yaptırsın...HERŞEYE RAĞMEN HİÇ BİR ŞEKİLDE ÜMİDİMİ KAYBETMEDİM...