Sevgili Bedenim -Ceviri: Filiz Songul

Sevgili Bedenim,

2006 yılında egzersizden sonra sınıfa döndüğümde derinin hemen altında küçük bir nodul keşfettiğim zaman fazlaca endişelenmemiştim. Hepsinden öte, 56 yaşındaydım, fitness eğitmenliğinde 30 yıllık bir tecrübeye sahiptim, 25 yıldır vejeteryandım, ve iki yıldır da bir vegandım.  20 yıllık evliliğim birlikte geçmiş ve kızım ilk kez, evden uzakta, Brighton’da üniversitede yaşıyordu,

Teşhis damdan düşer gibi birden geldi ve ilk reaksiyonum sırf panikti. Bedenim, sana ilk sorum; neyi yanlış yaptım? Sen, sevgili bedenim, iyi bir fiziğe sahiptin, sağlıklı bir hayat stilin vardı, fakat bir ya da iki göğsünü kaybetme, ya da daha kötüsü, ölüm ihtimali ile karşı karşıya geldin.
Ameliyatta lumpektomi yapıldı ve lenf düğümleri alındı. Şükür ki ufak bir yara izi vardı. Fakat göğüslerin simetrisi değişmişti. Ameliyatı takip eden günlerde kolumu kaldıramıyordum, şiddetli sancılar devam ediyordu. Bugün o göğsümde hassasiyet olsa da kendimi çok şanslı hissediyorum.
Bazı zor kararları almak zorundaydım. Kanserin saldırgan olduğu, kemoterapi ve radyoterapinin ardından 5 yıl süresince östrojen engelleyici Tamoxifen kullanmam gerektiği konusunda bilgilendirilmiştim. Dehşete kapılıyordum, ama profesyonel tıbbı tavsiyeler almakta ve tedavide fikir birliği sağlamakta kararlıydım.

Böylece sevgili bedenim, saçlarını kaybettin, yorgunluk ve ateş basması yaşadın, kilo aldın, hatta kolundaki damarlar çöktü. Her kemo tedavisinden sonra hastalandın, grip benzeri semptomlar nedeniyle bağışıklık sistemini kuvvetlendirici ilave enjeksiyonlara ihtiyaç duydun. Her seferinde yaklaşık 9 gün boyunca keyfsizdin. Üstüne üstlük evliliğim bozuldu.
Bir başka zor karar daha almak zorundaydım ve yaşamam için ve kızım için hayatımın bu karara bağlı olduğunu hissettim
O zamandan beri fiilen hayatımı yeniden kurmaktayım. Boşandım, fitness eğitmeni olarak tam gün çalışma hayatına geri döndüm. Geçen yıl kalifiye eğitmen olarak seçildim.
Kendim için biraz zaman harcadıktan sonra, kanserden kurtulan eski bir arkadaşımla yeni bir ilişkiye başladım. Bana destek olan sıcak bir ilişkimiz var.
Egzersizlere devam ediyorum ve bir miktar et ve balık dahil ederek diyetimi değiştirdim. Denge her şeydir. Şu anda kendimi Tamoxifen sonrasına göre daha iyi ve daha sağlıklı bir ağırlıkta hissediyorum. Bazen endişeleniyorum, fakat menopoz semptomlarına da alışıyorum. Masaj yapılacak basınç noktalarını buldum ve kuru derinin üzerine sürdüğüm Hindistan cevizi yağı ücretsiz terapi gibi geliyor. Hassasiyet nedeniyle uzun süredir saçlarıma ağartıcı bile sürmedim.
Oyun yazıyorum, yağlıboya resim yapıyorum, baloya gidiyorum. Ne kadar sevgili bir beden olduğunu tahmin et. Bu günlerde hatırlamaya çalışıyorum ki “yağmur olmazsa gökkuşağı da olmaz”.

 

1 yorum:

Adsız dedi ki...

yağmur olmazsa gökkuşağıda olmaz..etkilendim.