Sizlerin agzindan kemoterapi --Aysin Aksu


Kemoterapi “vücudumuzdaki KANSER hücrelerini yok etmek amacıyla kullanılan ilaçlardır”. Hastalık ilk teşhis edildiği zaman kemoterapi alacaksınız denildiğinde çoğumuz yataktan kalkamayacağımızı, normal yaşantımıza devam edemeyeceğimizi düşünüruz. Ancak günümüzde her kemoterapi o kadar çok olumsuz etki yapmiyor. Ayrıca cogu yan etkiyi (bulantı, ishal,  vb.) giderecek takviye ilaçlarla bu etkiler çok azaltılmaktadır. Ben ilk kemoterapimi almaya gittiğim zaman eşimle beraberdik. Sonrasında beni özel bir servise aldılar. KİT (Kemik iliği Transplantasyonu bölümü). Tek başıma kaldım orada. Ama dünyalar tatlısı hemşire ve hastane personeli beni bir an olsun yalnız bırakmadılar.
 
KİT’te ilk günümde duş aldıktan sonra gelen hemşireme makyaj yapabilir miyim? Dedim. Çünkü bütün makyaj malzemelerim yanımdaydı. Aklım sıra makyajımı yapacak güçlü ve moralli olacaktım. Hemşirem sizin burada kaçıncı gününüz dedi. İLK gün dedim ve ilk kemoterapim. Ben iki gün önce sağlıklı bir kadındım. Hemen eğitim hemşiresi geldi . Yapmamam gerekenler ve hastalığım hakkında bilgilendirdi beni. Makyaj yapmam yasaktı. Ailem ve arkadaşlarımla sürekli telefonda görüştüm. 4 gün kemoterapi aldım. Hiçbir yan etkisi olmadı. Yalnızca hastaneden çıktıktan sonra ki 3-4 gün biraz bulantım oldu o kadar. Onun için de ilaç kullanınca etkisini çok az hissediyorsunuz. Sonraki kürler çok daha hafif geçti Olumsuz etkileri pek olmadı. 3. Kürde benim ilaçlarım değişecekti. İlacın yan etkilerini okuduğum zaman benimle beraber olan annem ve eşime “hastaneden felç halinde geleceğim, hazırlıklı olalım” dedim. Günübirlik gidiyorduk. Hiçbir yan etki yapmadı. Çok az halsizlik o kadar.
Bir de kan değerlerim biraz değişti ama sonrasında sonuçlar güzel oldu…
Kanserle Dans aileme internette olur olmadık her şeyi okuyup moralinizi bozmayın. Her kişinin bünyesi farklı olduğu için kemoterapiye olan tepki de farklı oluyor.
Sevgilerimle
Aysin

Hiç yorum yok: