Mesane Kanseri Hikayeler

Bu hikayeleri okurken umarım siz de kendinizden birşeyler bulabilirsiniz. Özellikle mesane kanseri risk faktörleri ve belirtileri ile ilgili yazımdan sonra yayınladım ki daha teknik dille yazdığım bilgilerin bu hikayelerde pratik kullanımını görebilesiniz. Sık ismi geçen birkaç tedavi yöntemi ve terimin acıklamasını da yazının sonuna "Mini Sözlük" baslığı altında ekledim. 

Umarım bu paylasımlar sizleri de yüreklendirir.

Sağlıklı günler dilerim.
ET

Jacqueline Nalls
Mesane kanseri, teşhis 2009

50 yaşında yemek düzenimi ve yaşam alışkanlılarını değiştirerek 20 kilo verdim.  Kendimi çok iyi hissediyordum.  Ama tek bir kötü alışkanlıktan vazgeçememiştim: SİGARA.

30 yıldır içiyordum. Tam bırakmayı düşündüğüm bir zamandı bir jinekolog muayenesinde idrar testi ve ultrason istedi doktorum.  Ultrasonda tümörün kaslara yayılmış olduğu görüldü.  Mayısta patalojide tümörün kanserli olduğunu öğrendim. Haziran ayında mesanem alındı ve neobladder yapıldı, histeroktomi de oldum.

Kıssadan hisse

Bu deneyim tüm hayatımı değiştirdi. Hayatta olduğum için şükrediyorum. Bazı şeyleri daha fazla takdir etmeye başladım. Bu süreçte elimden tutan bana yardımcı olan harika insanlarla tanıştım, şimdi aynısını ben de hikayemi paylaşarak yapmaya çalışıyorum. En önemlisi sigarayı bıraktım ve hayatımda yaptığım en zor şey oldu.  Ama kanseri yenmiş biri olarak şimdi kolay geliyor. 


Sırrım

Kendime telkinim, ‘korkma sadece inançlı ol’ idi.  Yaratana güvendim, etrafımı benim bu mereti yeneceğime inanan insanlarla çevirdim.



Anna Strazzante
Mesane kanseri, teşhis 2008

Çok nadir görülen bir mesane kanseri benimki ve teşhis konulduğunda şok ve öfke hissettim.  Neden ben, ailesinde kanser olmayan, 40 yaşında sağlıklı sigara içmeyen bir kadın bu hastalığa yakalanmıştım?

İnanç, aile ve arkadaş desteği, ve cerrahım sağlığıma geri dönmemi sağladı.  Radikal sistetoktomi ameliyatı sonrası neobladder yapıldı ve şu an eskisinden daha sağlıklıyım.  

Kıssadan hisse

Hayat size hiç beklemediğiniz zorluklar verebiliyor ama önemli olan onlarla nasıl başa çıktığınız. Geçen yılda ufak şeylerden daha fazla mutlu olmayı öğrendim ve de yolculuğun varılan yerden daha önemli olduğunu anladim.  Tekrar koşmaya başladım. Yakın zamanda bir maraton koşacağım. 

Sırrım

Benim gibi bu hastalıkla baş eden başka insanlarla iletişim kurdukça hayatta pozitif şeylere yönelmenin ve kendine bakmanın saglık için önemini bir kez daha anladım. 


Gene Breslow
Mesane kanser, teşhis 2005

2005 yılıydı idrarımda mükus benzeri bir madde gördüm. İdrar kültürü yapıldı ve negatif çıktı.  Devam edince bir üroloğa gittim ve fıtık teşhisi konuldu.  Fıtık ameliyatı sonrası idrar yolları enfeksiyonu gelişti. Hastanede beni muayene eden doktor prostatımda ki büyümeden kaynaklandıgini söyledi ve ameliyat önerdi.  İkinci bir görüş için başka bir üroloğa gittim.  Sistoskopla muayenede mesane duvarında kalınlaşma ve büyüme görüldü ve biyopsi yapıldı. Yayılmış adenokarsinoma mesane kanseri teşhisi konuldu. 

Sonrasında kısmi sistektomi ameliyatı oldum, mesanemin bir kısmı alındı. Ve şu an kanseriz yaşıyorum. 

Kıssadan hisse

Benim başarım kendimi bu hastalık konusunda eğitmek ve en iyi tedavi yönteminde karar kılmak için birden fazla görüş almamdı. Birde güvendiğim doktorlarla çalışmak.

Sırrım

Sanırım yılmadan ve süreklilikle beni tatmin eden yöntemleri araştırıp sorularıma cevap almış olmam.

Robert Lipman
Mesane kanseri, teşhis 2003

İdrarımda kan gördüm ve once prostat kaynaklı olabileceğini düşündüm. Daha sonra bir üroloğa gözuktüğümde
sistoskopi yapıldı ve mesane kanseri teşhisi konuldu. Tümör alındıktan sonra BCG immunoterapi yapıldı.  Bir sonraki sistoskopide tümor geri gelmişti.  BCG ve Interferon tedavisi denendi ve şu anda kanserden eser yok.  Düzenli sistokopi yaptırıyorum ve altı ayda bir korumaya yönelik  BCG+Interferon tedavisi alıyorum.

Kıssadan hisse

Tümör tipi ve derecesi göz önüne alındığında ikinci BCG+Interferon tedavisi tipik bir yaklaşım değildi ama John Hopkins'deki doktorum denemek istedi ve mesanede yanma hissetmem tedavinin işe yarıyor olabileceğine işaret ediyordu.  Eğer fayda görmeseydim
radikal sistetoktomiyi deneyecektim.

Sırrım

Arkadaşlarım, ailem ve inanmak.


Karen J Godfrey
Mesane kanseri, teşhis 2003

2003’te teşhis konuldu ama şimdi geri dönüp baktığımda ilk belirti 1999’da ortaya çıkmıştı. İdarımda mikroskopik kan görüldü ama incelenmedi.


Ikinci evre teşhisi üzerine mesanenin alınmasını önerdi doktorum. Üroloğumla beraber İndiana Pouch metodunu seçtim ve iyi ki bu kararı vermişim. Yaşam kalitemden memnunum. İyileşme dönemi sonrası bedenimin bu yeni parçasına alışmayı öğrendim ve hayatım eskisinden pek farklı değil.

Kıssadan hisse

Başıma gelen bana bir kez daha şu sözun ne kadar doğru olduğunu gösterdi.  Siz plan yapmakla meşgulken hayat başınıza gelen şeydir.


Her gün bize sunulmuş bir hediye. Nasıl kullanacağımız bize kalmış.

Sırrım

Kendi sağlığınızın savunucusu ve koruyucusu olun.  Kendiniz için araştırın ve seçeneklerinizi bilin.  Kendinize inanın. En iyi arkadaşınız siz olun. Bir arkaşınıza nasıl özenle davranıyorsanız kendinize de öyle davranın.  Sadece hastalığınızdan ibaret değilsiniz.

Mini sözlük

Kısmi sistektomi: Mesanenin bir bölümünün çıkarılması esasına dayanır.

Radikal sistektomi: Cerrahi olarak tüm mesanenin çıkarılmasıdır. Yüksek derece ve evreli kanseri olan hastalarda uygulanır.

Neobladder: İnce bağırsak parçası kesilerek küreye benzer şekilde dikilir ve çıkarılan mesanenin yerine konulur.

Sistoskopi: Ürolojik muayeneniz idrar yolunuzda bir problemin varlığına işaret ediyorsa, idrar yollarınızı doğrudan görmenin ve tedavi etmenin en iyi yolu sistoskopidir. Bu işlem elastik fiber optik bir borucuğun idrar kanalından sokularak mesanenin ve alt idrar yolunun (üretra) görsel incelenmesidir.

BCG,interferon tedavisi: Kemoterapi  tedavisnin immünoterapetik ilaçlarla yapılması. 

Kaynak:
www.Bcan.org



Hiç yorum yok: