Cilt kanseri (melanoma) Sonia'nın hikayesi

Bu hikaye MD Anderson Kanser Merkezinde melanoma (cilt kanseri) tedavi gören Sonia Smith'in öyküsü.  Sonia hikayesini paylaşarak güneşten korunmanın ve cildimizdeki şüpheli oluşumları doktora bildirmenin önemine dikkat çekmek istiyor. 

Önce ayağımın üst kısmındaki çiller farkettim, bir kaç ay içinde şekil değistirdi ve aynı yerde bir ben o bölge kaşınmaya başladı. 

Rutin kontrolüme gittiğimde önemsemedim bile, neredeyse doktoruma söylemeyecektim.
Sonia, 3. evre melanoma (cilt kanseri) teşhisi konulduğunda yirmi yaşlarında genç bir anneydi. Şu an, bir çok ameliyat, kemoterapi ve deneysel tedavi tecrübesi yaşadığı Teksas M.D. Anderson Kanser Merkezinde teadavisine devam ediyor.

Şöyle diyor:

''Hastalığımın en zor kısmı ailemden uzak kalmak ve belirsizlikti.  Ölüm korkusuyla hep karşı karşıya hissettim kendimi."

Herkese vermek istediğim mesaj ''eğer cildinizde şüpheli bir oluşum ve değişim görürseniz mutlaka doktorunuza görünün."

Özellikle gençlere şunu söylemek istiyorum: ''Güneşte korumasız kalmayın ve solaryuma dikkat edin.''

Sonia açık tenli ve cildinde hep çiller varmış.  Ama ayağının üst kısmında güneş yanığı oluştuğunu hatırlıyor. 

İki sene önce bir daha çocuğun olamayacak denilmesine rağmen Deanna adında bir kızı oluyor.  Bir anne olarak kızımın benim yaşadıklarımı yaşamasını istemiyorum diyor. 

Uzun bir remisyon süreci sonrası geçen sene kanser bu sefer 4. evre olarak geri gelmesine rağmen güzel haber şu anda yapılan tedaviyle tümörün küçülmüş olması.  Ve yeni tümör oluşumu yok.

Sağlıkla kalın,
ET

Kaynak:

Hiç yorum yok: