Joey Beauregard DDT Kanser Linki

Joey’nin öyküsünü dinleyelim…
Herkes köprüden atlasa sende mi atlayacaksın? Annemin bu sözleri seneler sonra hala kulağımda. Ergenlik dönemimde umutsuzca uyum sağlamaya çalışırken hergün bu sözleri duydum. Her söylediğinin bir kulağımdan girip diğerinden çıktığını söylerdi ama onu her zaman dinledim. Bugun bile hayat görüşümde onun bilgeliğinin katkısı çok büyüktür.

44 yaşında meme kanseri oldum. Sağlıklı beslenen egzersiz yapan ailesinde kanser hikayesi olmayan biri olarak neden ben diye sordum?

Teşhisimden birkaç hafta sonra benimle aynı mahallede yaşayan yaşıtım başka meme kanserli kadınlar olduğunu öğrendim. Onlarda benim gibi neredeyse 16 yıldır aynı yerde yaşıyordu ve bir başka ortak özelliğimiz içinde DDT'ninde bulunduğu toksik atık üreten bir kulenin 1 kilometre ötesinde bulunmamızdı.



Sorgulamaya başladım. Florida Sağlık Müdürlüğüne, Florida Çevre Koruma Müdürlüğüne ve EPA’ya yazdım. Hiçbiri kanserinizin nedeni budur demedi ama EPA kule bölgesinde derhal temizleme işlemleri başlattı.

Meme kanseri ve kimyasallar hakkında bilgi edindikçe bu krizin sadece beni ve komşularımı değil hepimizi etkilediğinin farkına vardım. Nerede yaşarsak yaşayalım ne yer, içersek içelim soluduğumuz hava besinlerimiz zararlı kimyasallarla dolu ve çoğu günlük kullandığımız ürünlerde gizli: oyuncaklar, tencere, tavalar, banyo perdeleri, plastikler.


Amerikada bu konudaki kanunlar eski, yeterli ve koruyucu değil. Toksik Maddeler Kontrol Yasası (TSCA) 1976’da yürürlüğe sokulmuş. Piyasadaki  84,000nin üzerindeki kimyasaldan EPA sadece birkaç yüz tanesini test etmiş. Ve bu tarihten beri sadece 5 kimyasal üretimi kısıtlanmış. Üreticiler bizim bu kimyasalların güvenli olduğuna inanmamızı istiyor ama bilimsel araştırmalar aksini gösteriyor.
Yürürlüğe girip yasallaşması için mücadele verdiğimiz “Güvenli Kimyasallar Bildirgesi’’ (S. 847) bu eksiklikleri düzeltecek. Senatör Frank Lautenberg tarafından tanıtılan bu bildirge onaylanırsa üreticilerin kullandıkları kimyasalların güvenli olduğunu ispatlamasını ve risk teşkil edenleri EPA ve tüketicilere bildirmelesini öngörüyor.


Henüz kimyasal şirketler yönümüzü çizerken benim köprüden atlamaya hiç niyetim yok. Ya siz?  
Kaynak:

Hiç yorum yok: