Düşünceli Olmak Gereken Anlarda...

Bazı insanların söyledikleri şeyler inanılmaz. Bu tarz uygunsuz yorumların farklı nedenleri var. Bazen bilgisizlik, ne diyeceğini bilememe ya da tamamen düşüncesizlik. Hepimiz hata yapabilir  bazen söylediklerimizden pişman olabiliriz ama bazı durumlar var ki ne diyeceğimizi bilmiyorsak hiç birşey söylememek en iyisi. Kanserli bir çocuğa ya da annesine yapılan düşüncesiz yorumlar bence bu kategoriye giriyor.
5 yaşındaki kızım Skyler'a ALL teşhisi ilk konulduğunda pek çok kişi önerilerde bulundu. Çoğunu hatırlamıyorum ama meme kanseriyle mücadele etmiş bir arkadaşım söyle demişti bana: ''insanların doğru şeyi söylemelerini bekleme." O zaman ne demek istediğini tam anlamamıştım, ölümcül bir hastalık teşhisi konan bir çocuğa nasıl kaba bir şey söylenebilir diye düşünmüştüm. Ama artık biliyorum.

Biri bana şöyle bir email yazdı:  "bu sizin için ya uzun ya da kısa bir mücadele olacak". Kızım bu savaşı kaybederse kısa yani!  Sonrada aynı kişi bana arkadaşının çocuğunun bu hastalığı yendiğini ama kutlamanın uzun sürmediğini çünkü karı kocanın boşandıklarını söyledi. Pek çok hasta ailesinde olduğu gibi" Hah?? Destek ve hafifleme hissedeceğime bu yazıyı okudukta sonra kendimi felaket hisssettim.

Bir başkası şöyle yazmış: ''çocuğum yok o yüzden bir çocuğun ölümle karşı karşıya kalması nasıl bir duygu bilemiyorum.'' Ne? Benim gözümde çocuğum ölümle karşı karşıya değil ki bu hastalığı yenecek. Öyle bile olsa kim bir anneye böyle birşey söyler. Bunun yerine güçlü ol bunu yenecektir türü daha uygun birşey demek gerekmez mi? Kendimi daha kötü hissettim.

Biliyorum bu sözlerin hiçbiri kötü niyetle söylenmiyor ama biraz düşüncesizce. Bu tip konuların insanları rahatsız hissettirdiğini ve nasıl yaklaşacaklarını bilmediklerini düşünüyorum. Ama çoğunluk bu uygunsuz yorumları yapmayacak kadar anlayışa sahip olmalı. Kimseden doğru şeyleri söylemelerini beklemiyorum çünkü bu mümkün değil. Ama çoğunlukla pot kıran ne diyeceğini bilemeyen biriyseniz sözlerinizi süzgeçten geçiririn.

Kaynak:
http://www.huffingtonpost.com/erin-smith/child-cancer_b_1328006.html

Hiç yorum yok: