Çeviri: Ahmet Karagöz

Jill Brzezinski-Conley 
Dördüncü evre meme kanseri hastası Kentucky’li bir kadın en trajik durumlarda bile bir güzellik keşfedilebileceğini göstermek için kameraların önüne geçti. Daily News’da “Magazinler her zaman meme kanserinden söz eder ama  hiçbir zaman onu göstermezler” diyen Jill Brzezinski-Conley amacının “kadınlara ve erkeklere kanserli birinin de güzel ve seksi olabileceğini göstermek olduğunu” söyledi.  İki taraflı meme kanseri hastası Conley geçen ağustos ayında, Paris’in özgün bölgelerinde fotoğrafçı Sue Bryce’ın kamerasının karşısına geçti. Çekim, 32 yaşında, doğum gününün hemen öncesinde teşhis konulduğunda başlayan, 35 yaşında devam eden hastalıkla mücadele sürecinin içinde fazlasıyla hak edilmiş bir kaçış/mola haftasında gerçekleşti.

32. doğum gününden bir gün önce teşhis konulan Brzezinski-Conley magazinlere, meme kanseri hakkında çok konuşulduğunu ama hiç gösterilmediğini söyledi.

“O günü hiç unutmayacağım”, “yalnızdım, yere düştüm ve durmadan ağladım” diyen Conley, çift taraflı ameliyat ve ağır kemoterapi ve radyoterapi seanslarından sonra hastalığın gerilediğini belirtti. Bir yıl sonra, agresif kanserin geri geldiğini öğrendi ve bu kez kemiklere yayılmıştı. “Bana artık çocuğumun olamayacağını söylediler. En yıkıcı olan da bu idi” dedi.

Terminal evre teşhisi ile karşılaştığında düğün fotoğrafçısı arkadaşı Nikki Closser’e Meme Kenseri Farkındalığı dergilerine göndermek için fotoğraflarını çekmesini istedi.
“Bu fotoğrafların seksi, samimi gözükmesini ama zarif olmasını istedim” dedi Conley. Closser çektiği fotoğrafları,  Avustralyalı portre fotoğrafçısı Sue Bryce’e yolladı. Bryce fotoğraflardan etkilendi ve Brezinski-Conley’i arayarak birlikte bir çalışma yapmalarını önerdi.
Çalışma süresince Bryce, Brzezinski-Conley’i Işıklar şehri’nde hızlı bir yolculuğa davet etti ve diğer 7 modelle birlikte 5 gün boyunca fotoğraflarını çekti. Bu çarpıcı fotoğraflar Brzezinski-Conley’i nefes kesici giysiler içinde Eyfel Kulesi önünde dans ederken ve gülümserken göstermektedir.
Paris’e ilk seyahati ile ilgili “bu beş gün hayatımın en güzel günleriydi” diyen Conley, “kendimi bir kanser hastası gibi değil, süper model gibi hissettim” diye ekledi.
Brzezinski-Conley beş günlük çekimlerin kendisini “cinderella” gibi hissettirdiğini söyledi.

Brzezinski-Conley, film yapımcısı Hailey Bartholomew tarafından dokümante edilen fotoğraflarının ve hikayesinin diğer kadınları meme kanseri hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için teşvik edeceğini ümit ettiğini söyledi.  Hastalık teşhisi öncesi batık meme ucu olan Conley, bu durumu kanserle bağdaştırmadığı için doktora gitmekte geciktiğini belirtti.

“Kanserin her zaman bir şişlikle başladığı söylenir, milyon yıl düşünsem bu durumun kanserle ilgili olduğu aklıma gelmezdi” dedi.

Conley ayrıca, kanserli kadınlara kendi güven ve öz-değer duygularını keşfetmede yardım etmeyi umut ediyor.

“Tanrının bunu bana bir amaç için verdiğine inanıyorum ve arkadaşlarıma ve aileme vermediği için mutluyum. Birgün uyandım ve böyleydim, artık kızgın olamam” dedi.

Hiç yorum yok: