Kanser Ailemi Nasıl Etkiledi Bir Mezotelyoma Hikayesi --Çeviri: Nazan Öner

Bu yazı Mesothelioma Cancer Alliance Blog kurucusu Cameron Von St. James tarafından yazıldı ve Cancerhawk bloğunda yayınlandı.

Eşime Mezotelyoma tanısı konulduktan sonra yaşadıklarımı başkalarının hayatına da ışık tutabilir umuduyla paylaşmak istedim.

Kızımız Lily' nin doğumundan bir kaç hafta sonra eşime mezotelyoma teşhisi konuldu. Kızımızın dünyaya gelişiyle yaşadığımız mutluluk bir anda yok olmuştu. Savunmasız yakalanmıştık, şaşkındık. İlk başlarda çok da iyi tepkiler vermedim, kızgındım. Sanki eşimin hastalığının teşhisinden sonraki öfke krizlerim benim için bir kaçış olmuştu. Sonunda kendimi toplamam ve ailemin başına geçmem gerektiğini fark ettim. Bu ömür boyu sürecek bir sınavdı ve bu sınavı başarıyla aşabilmemiz için eşimin ve kızımın bana ihtiyacı vardı. Eşime hastalığıyla ilgili ne yapılması gerekiyorsa yardımcı oluyorken kızıma da iyi bir baba, olmaya çalışıyordum.


Eşimim hastalığının teşhisinden sonra yapılacaklar listem uzamıştı. Kızımı rutin doktor kontrollerine, eşimi doktor kontrollerine götürüp-getiriyordum, günlük ev alışverişlerini yapıyor, yemek hazırlıyordum. Tanrıya şükürler olsun ki komşularımızdan, iş arkadaşlarımızdan, dostlarımız çok yardım etti. Alışveriş olsun, ufak tefek ev işleri olsun, yemek yapmak olsun en ufak yardım benim için çok önemliydi ve bu dostlardan gelen yardımlar olmasaydı ne yapardım bilemiyorum. Onlara sonsuza kadar minnettarım.


Eşim Boston' da geçirdiği ameliyat sonrasında kızım ile beraber iki aylığına South Dakota 'da oturan ailesinin yanına gitti. Mezotelyoma tedavisinin diğer bir aşaması olan Radyasyon ve Kematerapi için güç topluyordu. Faturaların ödenmesi gerekiyordu dolayısıyla çalışmalıydım, bu da ailemden uzakta olmamı gerektiriyordu. Bu süre zarfında ailemi sadece bir kere ziyaret edebildim, onlarla olmak muhteşemdi fakat ayrı kaldığımız haftalarda onları deliler gibi özlemiştim.


Şimdi geriye dönüp baktığımda etrafımızdaki bu sevgi dolu, yardımsever dostlarımızın desteği olmadan bu sıkıntılarla baş edemezdik diyorum. Ellerinden gelen yardımı esirgemeyen arkadaşlarımıza, ailelerimize her zaman minnettar olacağız. Oldukça zorlu bir hastalıkla karşı karşıyaydık ve eşimin hastalığın üstesinden gelip sağlığına kavuşabilmesi için ne gerekiyorsa yaptık. Verdiğimiz mücadeleler sonucunda Heather altı yıldan fazla bir süredir sağlıklı. Umarım bizim hikayemiz size bir umut, kanserle mücadele edenlere yardımcı olabilmiştir.


Kanserle tanışan hayatlarda bir fark yaratmak için yaptığın herşeye teşekkürler Cameron.

Bilgi: Mezotelyoma, temel olarak halk arasında ak toprak, çorak toprak, gök toprak, çelpek, höllük veya ceren toprağı gibi isimlerle bilinen asbestin yol açtığı akciğer zarı ve karın zarı kanserine verilen addır.

Kaynak:


Hiç yorum yok: