İçimizden Biri Feti Akdoğan -- Röportaj: Burcu Kuzucu

Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

Adım Feti Akdoğan, 59 yaşındayım, Sivaslıyım ve 1973ten beri İstanbul’da yaşıyorum. 10  yıldır Beylikdüzü’nde oturuyorum. Bir kızım,  bir oğlum, bir torunum, hanımım, annem ve bir de kardeşim var. 

Feti Bey, siz hangi kanserle dans ettiniz ?

Testis ve akciğer kanseri. 19 yıl önce testis ve 4 yıl önce de sağ akciğerimin 3te 2si alındı. Ortağım ciğerin 5 para etmez dedi ben 5 para etmeyen ciğerle gezmem diye aldırdım…

Teşhis nasıl konuldu?

Bir gün testis şişmişti ve kontrole gittim, ertesi gün hemen ameliyat oldum.  Akciğer kanseri ise aşırı terlemeyle başladı. Kısık kısık öksürüyordum. Akciğer kanseri olduğumu öğrendik ve açıkçası konduramadım kendime.

İlk teşhis konulduğu zaman ne hissettiniz?

Korktum açıkçası. Abim 47 yaşında vefat etmişti. Hep bizi mi buluyor dedim. Babam 98 yaşında vefat etti ama hiç doktora gitmedi hayatı boyunca. Annem şimdi 88 yaşında ve hiçbir sağlık problemi yok. Benim doktorlarım çok iyiydiler, hepsi arkadaş gibiydi. Eşim çok iyi bakıyordu, bebek bakar gibi baktı bana. 

Eşim eve misafir almayalım diyordu, ben ayıp olur diyordum ve en sonunda enfeksiyon kaptım, kemoterapim yarım kaldı, o arada kemoterapi de zehirledi. Ondan sonra özel olarak evde kaldım ve bir hemşire ayarladık. Hijyene çok dikkat ettik. 1 yıl boyunca nar ve havuç suyu içtim sürekli. Doktorum dut ve harnup pekmezi iç dedi içtim ve kanım yükseldi. Her şey iyi çıktı ama sadece böbrek yetmezliği başlamıştı. Şimdi böbrek ve akciğer kontrollerime gidiyorum, çok iyi çıkıyor. 

Doktorlarım, hanımıma çok teşekkür ediyor, çok iyi bakmışsınız diyorlar. Çocuklarım da çok baktı. Oğlumu evlendirdim moral oldu, torunum ilaçlarımı getiriyor çok büyük moral oluyor. Aile ortamı çok önemli ve çok büyük moral oluyor.

Hayatınızı kanser öncesi ve kanser sonrası diye ayırsak ne gibi değişiklikler oldu?
Tecrübe sahibi oldum. Her şey insanlar içinmiş. Geçim sıkıntısı çekmemek için aşırı çalıştım, bu boşunaymış. Her şeyin başı sağlıkmış, kendimi boşuna hırpalamışım. Bir boşluktaydım, ortaklarımdan ayrıldım, işimden ayrıldım. Bu süre zarfında Kanserle Dans ailesiyle tanıştım. Ebru hanım, Özge, Burcu, Nezih ve Filiz ablayla çok samimi oldum. Yasemin Tamer ile facebookta bişey paylaştık zirve yaptı. 

Ben insanları çok seviyorum, hep olumlu şeyler paylaşmak istiyorum. Yardımlaşmayı çok seviyorum. Madem aileyiz, ailemizdeki durumu iyi olmayanlara yardım etmeliyiz. 

Feti ve Güler Akdoğan
Siz çok pozitifsiniz. Bunun sebebi nedir?

Teşekkürler. Ben insanları, yaşamayı çok seviyorum ve kimseye kin tutmam. Sevmediğim insanlarla hiç muhabbet etmem. Menfaat için arkadaş  olmam. Birine iyi diyorsam o iyidir.

Kanserle Dansta sporun ne kadar önemli olduğunu biliyoruz, siz bu konuda ne söylemek istersiniz?

Seni cok seviyorum ama beni sporla dövüyorsun J Şaka bir yana spor yapmadığım için çok pişmanım. Spor yapmadığım için çabuk yaşlandım. Günde 2 paket sigara içiyordum ve kanser olmamın en büyük nedeni buydu. Spor yapsaydım sigara da içmeyecektim. Sağlığım da yerinde olacaktı. Şimdi spor yapmak içimden gelmiyor, akciğerlerimden dolayı çabuk yoruluyorum. Ben sigara içtim, spor yapmadım, sağlığımdan oldum… Size tavsiyem sigarayı hemen bırakın ve en kısa sürede spor yapmaya başlayın. Ben çok pişmanım…

Kanserle Dans ailesi için son olarak söylemek istediğiniz bişey var mı?

Bu aile düzeninin devam etmesini çok istiyorum. Yardımlaşmanın ön plana çıkmasını çok istiyorum, sonuçta herkesin durumu çok iyi değil ve aile dediğin yardımlaşmak içindir. Esra, Ebru, Nezih, Burcu, Özge, Filiz ve ismini sayamadığım insanlar sizin gibiler çoğalsınlar. Ailemiz büyüsün ama hasta sayısı azalsın, gönüllüler artsın. Sevgilerimle… 


Feti Akdoğan



1 yorum:

yudum dedi ki...

Merhabalar Testis kanseri kaçıncı evreydi 19. yıl önce benimde eşim testis kanseri hiç kendini belli etmedi ve biz çok şaşırdık...