Meme Sağlığınız İçin Farkında Olun -- Şebnem Kurt Çepni

Merhaba,
Yıl 2011 eylül sonları...

Göğsümde son bir kaç aydır geçmeyen sızı ağrıya dönüştü ben pes diyerek doktorun yolunu tuttum.Zaten 10 yıldır kistlerim dolayısıyla kontroldeyim ha bir eksik he bir fazla diyerek gittim.Radyologun yüzü renkten renge giriyor ve Şebnem acilen mudahale edilmeli bu hoşuma gitmedi muhtemelen kanser  dedi.Yok demeye kalmadan gözyaşlarım içinde çıktım ordan. Dışarda eşim ve biricik oğlum beni bekliyor hemen toparlandım tabii. Ertesi sabah genel cerrahide doktoruma göründüm ve o da aynı tepkiyi verdi. Hemen tetkikler tahliller hooppp diye biyopsiye gün aldık. Biyopsi yapıldı ama ağrı daha da arttı. Meğer normalmiş kitle ellenince tepki verirmiş. Ne tepkisiyse hem bana musallat oluyor hem tepki veriyor.

Biyopsiden hemen acil sonuç istendi ki ta ta ta tam kanser dediler. İşte ilk kez o gün yerdeydim hemde en dibinde...gözlerim şişti ağlamaktan ne yapacağımı bilmiyordum. Beklemeye fazla zaman yok dediler 25 ekimde ameliyat masasındaydım. Önce kitleyi alalım kararı sonra yeni karar göğsü tamamen alalım dendi. Niye derken ben kitle tipimin agresif olduğunu ve büyük olduğunu söylediler.O gün beni sonsuz sevgiyle dualarla uğurlayan sevdiklerim ve çaktırmadan ağlayan hayatımın yarısı eşim vardı.”Seni burda bekliyorum dedi bana çabuk gell”... O an korktum evet belkide ilk defa ama sevgi dolu insanlarla dolu bir ameliyat odası herşeyi kolaylaştırdı. 2 saatten fazla sürmüş ve çıktığımda kolum ağıyor diye ağlıyormuşum. Öyleki göğsüm de kaburgalarımdan başka bir şey kalmamıştı.O kısım biraz sıkıntılı detayları yazmayacağım.:)



Sonrası tost yöntemi dedikleri(yani kemo+rt+kemo) tedaviyle bugünlere geldim.Bu süreçte söylemeden geçemeyeceğim tedavi görürken malum saçlar dökülüyor.Ve aileler  bu durumdan etkileniyor.Bir gün hastaneden geldim ki annem kafasını üç numara traş etmiş.

-Anne ne yaptın dedim.
-Senin saçın yokken ben saç taşıyamam kafamda.senin ne zaman çıkarsa ben de de o zaman çıkacak dediGülümseme)))

-Eşimde aynı duyguları paylaşıp kafamı kazıtacağım deyince
-Hayır dedim Tuna sizi de hasta sanacak.Sen saçını uzatmalısın dedim.O günden sonra saçını hiç kesmedi.Sizlerde ailelerimiz için güzel fikirler bulup durumu kolaylaştırabilirsiniz bir düşünün!!!!

Oğlumuza kanserin ne olduğunu yalın ve onu acıtmayacak şekilde anlattık. Çünkü sorularına cevap vermekte zorlanıyorduk. İşte süreç böyle ilerledi ve çok şükür geçti...

Tekrar doğmak gibi, nefes almak gibi,yaşamak güzel şey....


İyileşme süreci uzun ve ağrılı geçti ama şükür ki ondan ayrılmıştım yada kurtulmuştum. Sonrası bir grup tedaviyle bugünlere geldim.Tekrar doğmak gibi, nefes almak gibi, yaşamak güzel şey

Bunları üzülün diye değil bilsinler diye yazıyorum.Benim gibi binlerce hemcinsim daha  neler yaşamıştır bilin diye.Saklı kalmasın herkes birbirini anlasın, eşlerini anlasın, kaybı anlasın diye yazıyorum. Hayatta br çok şey önemsenmiyor ve kaybediyoruz....

Erken tanı, tedavi çok önemli, sağlığınızı ihmal etmeyin ve bana asla uğramaz demeyin, tedbirli olun ve temkinli.

Özeti şu ; bilgi edin,fark edin, kabul edin ve mücadele edin+ sevgiyle dans edin.


Şebnem Kurt ÇEPNİ

Hiç yorum yok: